Red Dead Redemption Tråden

Permalänk
Medlem

Red Dead Redemption Tråden

Nu när ryktena om ett nytt Red Dead Redemption och en Remastered version av det suveräna Red Dead Redemption från 2010, med John Marston i sadeln, börjar tåga in tyckte jag att det var dax för en liten diskussionstråd angående detta. Tanken var att kunna samla information här och diskutera under en samlad tråd.
Personligen så ligger Red Dead Redemption på min topp 5 utan tvekan. Ett solklart spel när det kommer till story, miljö och gameplay, så för min del ska det iallafall bli intressant att se vart detta slutar!

Vad tycker ni?

Jag kommer att försöka att hålla tråden uppdaterad så gott det går.
Lite länkar finner du nedanför:

http://www.gamespot.com/articles/another-reason-to-believe-re...

http://www.kdramastars.com/articles/58084/20141202/red-dead-r...

http://www.tweaktown.com/news/41704/red-dead-redemption-2-rum...

http://www.latinopost.com/articles/11934/20141222/red-dead-re...

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Jag äskade RDR när jag spelade det på PS3 men sålde det tyvärr. Senare gick jag och köpte det igen eftersom det var en av de bästa spelen jag spelet. Om det kommer till Pc kommer jag definitivt att köpa det.

Visa signatur

CPU:intel core i5 2500k 3.30ghz||MB:Gigabyte z68x-ud3h-b3||
RAM:corsair vengeance 8gb 1600mhz||GPU:kfa2 gtx 680 (accelero hybrid)||
PSU:corsair TX750w||CHASSI: fractal design define r3 ||
HDD:2tb||SSD:120gb||

Permalänk
Medlem

Det gick redan rykten för typ 2 år sedan att RDR2 var i utveckling. Tar runt 4år att utveckla ett spel från grunden eftersom de troligtvis går helt över till XB1/PS4, så kommer säkert ta ett år innan vi får se nåt av spelet, kanske i slutet på 2015.

Permalänk
Medlem

RDR till PC skulle vara det bästa som någonsin hänt

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Härligt!
Ett av de bästa spelen jag spelat. Blev så besviken när det inte kom till PC, hade varit så nice att köra det i högre upplösning.
Så vill verkligen att de gör en remake av det så att man kan köra det på PC.
Hoppas hoppas hoppas...

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

Gillade det skarpt på 360 , HOPPAS vi får det på PC då blir det ett köp samt att spela igenom igen

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Det sägs ju att Remastered ska komma Q1-Q1½ 2015, men frågan är om det kommer till PC. I vilket fall som så blir det ett solklart köp till min PS4:a och sedan när uppföljaren dyker upp, precis som VexedRelic nämnde troligtvis i slutet på 2015, då är jag inte lika säker längre - PS4 vs. PC (om det ens blir till PC eller om PC blir utelämnade/uppskjutna). Blir säkert samma drama som med GTA V, men i vilket fall som så hoppas jag verkligen på att det lyckas behålla samma anda i spelet. Även att de lyckas behålla samma anda i Online

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk

Alltså... RDR2 är väl det spel som skulle kunna få mig att köpa en PS4:a. Det vore en dröm. Skulle hoppas att det utspelar sig lite tidigare än de andra, typ guldgrävartiden eller så hade varit fett som fasen.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

Alltså... RDR2 är väl det spel som skulle kunna få mig att köpa en PS4:a. Det vore en dröm. Skulle hoppas att det utspelar sig lite tidigare än de andra, typ guldgrävartiden eller så hade varit fett som fasen.

Det skulle vara nice! Jag ser serien Deadwood framför mig och för er som inte har sett den, se den.

Även när järnvägarna började att komma igång och började att byggas över USA's marker skulle vara intressant tror jag. Som i Hell on Wheels, alltså före Red Dead Revolvers tid. Det var mycket konflikter med indianstammarna under byggandet och i samband med att tågen började rullade började även banditerna att råna de. Finns en hel del miljöer och en hel del årtal spelet kan utspela sig under

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk

Jadu, RDR2 eller remastered skulle väl äntligen vara en anledning till att fundera på ett PS4 (förutom LBP3 då), dock vore det ju klart bättre om det kom till PC också!

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Bara rykten, men även rykten kan vara intressant.

http://www.latinopost.com/articles/12392/20150106/red-dead-re...

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Gillade verkligen röst skådespelaren för huvudkaraktären , riktigt bra ! faen nu blev jag ju sugen på att spela om detta faktiskt! men sålt min 360 så det e kört haha. Får hålla tummarna för "remasterd PC Ultra Megaton Edition" på PC

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Verkar den kommer heta "Red Dead Rebellion" kanske de ändrar namnet, tiden får utvisa. Vi får hålla ett öga på kommande Juni E3 2015 kanske vi får mer info. Enligt RockstarGames webbsida Job position de verkar jobba på ett next-gen spel kanske annat också: http://www.rockstargames.com/careers/position/f6796981/rockst...

"Now we seem to have confirmation that they are indeed working on at least one next-gen title with the possibility of there being more. At this point we can’t accurately guess what they’re doing, all we know is that they are involved in some upcoming projects that feature open-worlds and they’re set to release on next-gen consoles.
Källa: thegamescabin.com"

Angående Red Dead 2010 Remastered version jag visste inte det men jag tror inte att de kommer göra det. Det fanns många problem med koden Rockstar hade svarat angående varför de inte portat det till PC många år sedan. Kommer inte ihåg allt.

Permalänk
Medlem

Några moddare har rotat i GTA5 filer och har hittat textur av RDR "John Marston" och häst animationer. Planerar Rockstar en Western DLC med häst till GTA5 ? kanske :/ tiden får utvisa... detta blir intressant.
Källa med bild:
http://blogjob.com/oneangrygamer/2015/04/modders-find-red-dea...

En sak till En interview artikel på develop-online.net med Rockstar Benzies han svarar att de planerar DLC till GTA5 vad är det för DLC har han inte sagt.. Det är bara en ledtråd att de planerar något.

Q: And when will Benzies, the Housers and Garbut reform to talk GTA VI? Is there even a GTA VI yet?
A: “We’ve got about 45 years worth of ideas we want to do,” Benzies laughs. “We don’t know what GTA VI will be, but we’ve got some ideas. GTA Online is the focus right now. There ain’t no rest between finishing V and then Online. Plus we have some other things – stuff, DLC, I don’t know how to describe it exactly – that we’d like to do, and we’ll pick the right ones.”

http://www.develop-online.net/studio-profile/inside-rockstar-...

Permalänk
Medlem

Jag hittade anledningen varför första RDR inte portades till PC.
RDR var hård kodat för PS3 helt i början, det är därför den inte kunde portas till PC. Så nu vet vi det var kod problem. The fanns ingen kod bas för förta RDR och en PC version skulle kräva att spel motorn skrivas kodas om från noll start detta är mycket tids krävande.

Asså lite färska nyheter rykte för:
Red Dead Redemption 2: Legends of the West
Leaks from Rockstar former employ - just leaks from an anonymous source
http://wccftech.com/red-dead-redemption-2-details-leak-disgru...

Permalänk

Hade så gärna sett en remake på RDR till PS4 och Xbone. RDR2 lär ju dröja till minst år 2017 innan det släpps.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk

Var rätt dumt att Rockstar inte gjorde RDR till PC från början, tror inte dom kommer att göra samma fel i framtiden, PC gaming är starkare än nånsin och dvs. värd mycket pengar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av intel2000:

Jag hittade anledningen varför första RDR inte portades till PC.
RDR var hård kodat för PS3 helt i början, det är därför den inte kunde portas till PC. Så nu vet vi det var kod problem. The fanns ingen kod bas för förta RDR och en PC version skulle kräva att spel motorn skrivas kodas om från noll start detta är mycket tids krävande.

Asså lite färska nyheter rykte för:
Red Dead Redemption 2: Legends of the West
Leaks from Rockstar former employ - just leaks from an anonymous source
http://wccftech.com/red-dead-redemption-2-details-leak-disgru...

Var de verkligen nödvändigt att ha de två jobbigaste karaktärerna som kompanjoner? :s

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Var de verkligen nödvändigt att ha de två jobbigaste karaktärerna som kompanjoner? :s

Skickades från m.sweclockers.com

Alltså Seth är ju riktigt chill, men jag har noll lust att lira som varken honom eller Irish, om OM inte de är väldigt annorlunda och lite mer intressanta. Vem vet, Irish kanske var mer badass förr. Irish var rätt cool, men jag ser inte riktigt hur de kan skapa ett djup i honom. Dock tror jag att de vet vad de sysslar med hur spelet än blir

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Skrivet av intel2000:

Några moddare har rotat i GTA5 filer och har hittat textur av RDR "John Marston" och häst animationer. Planerar Rockstar en Western DLC med häst till GTA5 ? kanske :/ tiden får utvisa... detta blir intressant.
Källa med bild:
http://blogjob.com/oneangrygamer/2015/04/modders-find-red-dea...

En sak till En interview artikel på develop-online.net med Rockstar Benzies han svarar att de planerar DLC till GTA5 vad är det för DLC har han inte sagt.. Det är bara en ledtråd att de planerar något.

Q: And when will Benzies, the Housers and Garbut reform to talk GTA VI? Is there even a GTA VI yet?
A: “We’ve got about 45 years worth of ideas we want to do,” Benzies laughs. “We don’t know what GTA VI will be, but we’ve got some ideas. GTA Online is the focus right now. There ain’t no rest between finishing V and then Online. Plus we have some other things – stuff, DLC, I don’t know how to describe it exactly – that we’d like to do, and we’ll pick the right ones.”

http://www.develop-online.net/studio-profile/inside-rockstar-...

Man kan välja marston som farsa i chara ter creator om man förbeställde det på ps3/xbox 360 versionerna om jag minns rätt marston är vad min gubbes farsa e i online i alla fall

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem

@ShatteredXs
Jag har själv Ps3 ver GTA5 och det stämmer John Marston finns med på online delen (föratt aktivera den måste man gå med social club om jag kommer ihåg rätt), så det ger en ledtråd att den kommer ingen western DLC... kanske blir något annat eller inget alls.

Men Jag är 100% säkert att Rockstar jobbar på ett nextgen ökänd spel till Xone & PS4 vad för spel det är ingen som vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av intel2000:

@ShatteredXs
Jag har själv Ps3 ver GTA5 och det stämmer John Marston finns med på online delen (föratt aktivera den måste man gå med social club om jag kommer ihåg rätt), så det ger en ledtråd att den kommer ingen western DLC... kanske blir något annat eller inget alls.

Men Jag är 100% säkert att Rockstar jobbar på ett nextgen ökänd spel till Xone & PS4 vad för spel det är ingen som vet.

Men så vitt jag vet så är det väl bara en bild av honom? Att de skulle ha en modell + animationer är underligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Men så vitt jag vet så är det väl bara en bild av honom? Att de skulle ha en modell + animationer är underligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det stämmer det var bara bild av honom jag såg i character creation man kan välja han som far. Det är ingen modell och man kan inte spela som John Marston.
Att animationer finns kvar kan bero på att de använder samma spel motor från RDR till GTA5

Permalänk
Medlem

Enligt wccftech rykte verkar RDR2 bli annonserad på Gamescom i Tyskland mellan 5 - 9 Augusti
Många fler spel kommer att visas på Gamescom.
http://wccftech.com/rockstar-wild-west-announcemnet-red-dead-...

Permalänk
Medlem

RDR var verkligen ett fantastiskt spel på många sätt.
Det enda som saknades var högre upplösning och ännu vackrare grafik (dvs PC-version..!). Urskön story, perfekt stämning och en skön kontrast till GTA-serien.

Hoppas bara de håller sig till samma "tidsålder" eller kanske rentav ännu tidigare i historien. Gillade inte riktigt pistolen som komplement till revolvern..!
Prequel med större inslag av indianer?

Oavsett - enorma förväntningar på RDR2! Och en remake av RDR1 för PC vore ett givet köp.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Inaktiv

Något häftigt har upptäckts de senaste timmarna, Xbox 360-utgåvan av Red Dead Redemption går att köra i Xbox Ones bakåtkompatibilitetsläge: http://kotaku.com/how-to-get-red-dead-redemption-running-on-y...

Jag har själv laddat ner spelet till min Xbox One och provat. Fungerar oväntat bra faktiskt. Med tanke på att spelet nu körs på ett x86-baserat spel så är det frågan om inte chansen ökat för att spelet antingen får en nyutgåva till Xbox One och PS4 och kanske till och med hittar till PC för första gången. Tidigare var det mycket snack om att spelets kod var i ett sådant skick att det skulle bli svårt att få spelet att fungera på PC men detta förändrar smått allt.

Blir intressant att se om Rockstars kommenterar det hela i veckan som kommer och om det innebär något nytt hopp för en nyversion för ovan nämnda plattformar.

Permalänk
Medlem

Det verkar de har gjort ett misstag att lägga ut den på XboxOne. Men de kanske testar att släppa den senare... Många gamla Xbox360 spel kommer läggas med tiden till Xboxone och de kör med software emulator. Undrar om prestandan kommer sjunka...

Så här skriver Microsofts Larry "Major Nelson" majornelson.com chef på Reddit:
"Microsoft tests all Xbox 360 games with our emulator to ensure a quality experience across a breadth of titles. Due to an error, some of the games currently in test were accidentally made available. We have since removed access to those games, and apologize for any confusion this may have caused. We will have more information on upcoming releases soon. "

Permalänk
Medlem

Det ryktas spekulationer att nästa Red Dead spel kommer dyka upp i år och Rockstar kommer använda ny spel motor. Under 2012 Rockstar lade upp jobb annonser för arbete med ny spel motor för next gen.

Asså GTA6 är under utveckling också.
Undrar vad hände med deras next gen spel har inte dykt upp än den skulle komma till Xboxone & PS4

"As for the more immediate future, there's a lot of speculation that next Red Dead game will be revealed this year, but there's a big question over where it could be the first to use a new Rockstar engine. In 2012 Rockstar put out a job advert for a position working on engine development for next-gen systems. "
Källa: ggmania och techradar

Permalänk
Medlem

Riktigt bra spel, hoppas det inte bara är rykten och att det faktiskt blir av.

Permalänk
Medlem

Äntligen Rockstar har annonserat Red Dead Redemption kommer att släppas på Microsoft’s Xbox One Backward Compatibility program på Fredag, July 8th. Det kommer vara original Xbox 360 det är ingen remaster och kommer mjukvara emuleras.
http://www.rockstargames.com/newswire/article/52635/red-dead-...

Jag har ingen XboxOne kan någon prova den och kolla om den körs stabil inga krasar? och funkar online multiplayer bra ?
Jag har redan PS3 version av RDR Game of the Year och det var lite problem med att ansluta till online servers ibland fastnar i loop loading (var tvungen ladda spelet i singel player och sedan gå till Private Match online förattt få det funka i MP)