Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östhammar
Registrerad
Feb 2013

Varning för Bredbandsbolaget!

Vi bytte från fast till mobilt för 2 månader sen, krånglade i ca 2 veckor pga att de påtod vi ej hade täckning. Vi ringde supporten och fick omedelbar hjälp. Varan skickades, visade var trasig och fick skicka efter en ny. Nu till fakturan. De skickar ut förskottsbetalningsfakura samt startavgift på sammanlagt 1587:-. Jag har inte startat nytt avtal? Då skulle de ha informerat mig om detta!
Deras kundservice suger, dom har haft problem med telefonkö ett bra tag, tar närmare minst 1h att komma fram, har provat x antal gånger om dagen.
Ringde konsumentverket och de skulle prova ringa till dom. Då jädrar svarade dom, så nu har de hjälpt mig rätta till problemet och fått hela summan sänkt till endast 409:- pga strul och en felaktig faktura!
Jag talar nog inte för mig själv när jag säger att BBB INTE är ett seriöst bolag som tar vara på kunder och åtgärdar problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011

Lite oklart vad du menar faktiskt hänt "er", men det känns mer som att du bara vill hänga ut BBB än något annat Har inte haft några direkta problem med dem.

| Mobo: Z170 Pro Gaming | CPU: i5-6600K @ 4.2GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 3000MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Core 2500 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av Totaljerkface:

Jag talar nog inte för mig själv när jag säger att BBB INTE är ett seriöst bolag som tar vara på kunder och åtgärdar problem.

Tråkigt att du haft problem men du har fel.

CPU: 2600k @4.4GHz GPU: 290X DC2 MoBo: MSI Z68A-GD55 G3
PSU: CM 750W (bytt fläkt) Lagring: 240GB M500 | 1.5,2,3TB
Kylning: Phanteks PH-TC14PE - Prolimatech MK-26
Citera för Svar - Gratis Frakt: Inet - Alina.se| Ferentus RIP

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2002

Vet inte varför du har haft sånna problem men har haft BBB i typ 10 år nu och när något strulat så har de alltid fixat det utan problem. Telesupporten erbjuder väl dessutom att ringa upp dig numera eller? Kommer inte riktigt ihåg hur det var senast jag ringde men väntetiderna har aldrig varit längre än 20min för mig mitt på dagen.... Vill du inte vänta så ring på kvällen innan de stänger eller direkt på morgonen...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Tidigare i år så dog min uppkoppling och vägrade att fungera, samma problem som TS hade. Sjuktlånga telefonköer omöjligt att komma i kontakt med support, skickade tillslut ett mail som tog lite över en vecka för dom att svara på, blev då ombedd att ringa till dom då dom behövde mer information. Satt över en timme i kön, plus alla andra tillfällen jag har försökt få tag på dom på "rasterna"

Dom konstaterade att jag inte använde deras utrustning, den skickades ut det fungerade inte, dom konstaterade att det var något annat fel dom fixade det. Sen sa jag upp abbonemanget och bytte till banhof bara några dagar kvar sen slipper jag BBB phew.

Varit kund i 10 år med min egen router innan jag nu blev tvungen att byta till deras
Vet inte hur många veckor mitt internet var nere men det var rätt länge
Till råga på allt så fick jag stå för returfrakten på utrustningen/zyxel routern som dom tvingade på mig annars skulle jag bli fakturerad för utrustningen

Och bredbandsbolaget är 100kr dyrare per månad för 10/2 jämfört med banhof 10/10 där jag bor

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Jag förstår inte riktigt varför man byter från fast till mobilt bredband

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Vilken meningslös tråd. Man kan inte varna folk om ett så stort och väletablerat företag, hade de inte varit seriösa så hade de inte varit så stora på marknaden. Det mest stabila och seriösa företaget i världen kan råka ut för olyckor och göra misstag. Man kan inte heller klandra ett helt företag för att en nisse gör ett mänskligt fel.

Man kan absolut tycka det är tråkigt med telefonköer men det är de knappast ensamma med.

Som en liten sidenote med: Man kan inte skaffa mobilt bredband och inte förvänta sig problem, det är inget jag skulle önska min största fiende

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av Trebsor:

Vilken meningslös tråd. Man kan inte varna folk om ett så stort och väletablerat företag, hade de inte varit seriösa så hade de inte varit så stora på marknaden. Det mest stabila och seriösa företaget i världen kan råka ut för olyckor och göra misstag. Man kan inte heller klandra ett helt företag för att en nisse gör ett mänskligt fel.

Man kan absolut tycka det är tråkigt med telefonköer men det är de knappast ensamma med.

Som en liten sidenote med: Man kan inte skaffa mobilt bredband och inte förvänta sig problem, det är inget jag skulle önska min största fiende

Skrivet av VexedRelic:

Jag förstår inte riktigt varför man byter från fast till mobilt bredband

Det kan være fullt legitime grunner til å bruke mobilt bredband i stedet for fast line. Har selv både hatt fast line og mobilt, så jeg kan si av egen erfaring at begge måte å koble seg på nettet kan ha sine problemer (inkl down time) og kontakt med kundetjenesten er ofte det første en trekker ned på for å spare både penger og for å holde fast i de som alle rede er kunder.

Når folk søker hjelp og råd her på Sweclocker, så vil de ikke gjerne høre slike arrogante holdinger som visse personer la komme til uttrykk her på Sweclocker overfor sitt valg av mobilt bredband fremfor fast nett. Muligheten for å gi luft til sine tanker og dele med seg av sine erfaringer rundt diverse bedrifter i Tele og Internet bransjen er jo nettopp det som styrken med Sweclocker og størrelse på en bedrift eller hvor lang tid de vært i bransjen er i seg aldri noen garanti for at de ikke vil gjøre systematiske feil eller til og med prøver å tøye grensene for hva som god sed innenfor virksomheten.

i5 4670K@stock, CM 212 EVO, GB Windforce 3X OC GTX 970 (rev. 1.1), Kingston Beast 16GB@2400 MHz DDR3, AsRock Z87M Extreme4, Crucial MX100 256GB, Samsung SP2504C (2 x 250GB), BQ Kraft 700 W, FD Define Mini Display: AOC Q2963PM 2560*1080@60Hz Controls: Logitech G600 MMO mouse+G910 Orion Spark, Speedlink Torid (XboX360) Sound: Logitech Z-5400 OS: Win 10 TP 9926

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002

BBB är ett stort företag, ju större företaget är desto fler medarbterare har man och då ökar givetvis chansen för mänskliga fel och bristande kunskaper. "Det var bättre förr" stämmer väldigt väl in på BBB, numer är det mycket mer fel och problem än tidigare. Så vida det inte är något större fel så är det aldrig så långa köer men i och med problem med s'kerhetshålet på de flesta av BBB's routrar har supporten varit nedringd eftersom det blir strul och problem om man vill öppna portarna.

Det blir ju inte bättre av att deras Gbit-router de skickar ut antagligen är en av de sämsta på marknaden...

..:: trickeh2k ::.. http://youtube.com/trickysaer Windows 10 Pro - i7 4790k @ 4,5Ghz - ASUS Maximus VII Hero - 8GB AVEXIR Blitz 1.1 Blue LED CL10 2400Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 780 Classified - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - A-Data SX900 128GB, Samsung EVO 840 120GB, SanDisk Ultra II 480GB, 2TB WD Caviar Black - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Blue Yeti - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2014

Alltså, alla kan göra fel, du kan även har varit oklar i ditt ärende när du ringde första gången därav startade de ett nytt avtal men ingenting är värre än att det går att lösa. Bara att ringa dem och att de har kö ibland är absolut inget unikt för dem, de kan hända alla operatörer, speciellt ifall det är någon form av driftstörning och ringer många är det absolut inget ovanligt att växeln får problem. Jag har haft BB och de är jätte bra att ha att göra med när sånt här inträffar, hade en driftstörning med dem som var av och till, när det var löst efter 2 veckor så fick jag 3 frimånader i kompensation efter att jag ringt dem nästan varje dag under driftstörningen.

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Okt 2001

Jag råkade ta "fel" faktura en gång och fick ett mobilt bredband som jag inte ville ha... kundtjänsten är dock rätt ok att ha att göra med så det löste sig hyfsat snabbt.

GUD VÄLSIGNE DIG!
Xeon W3680 3.33Ghz - 24Gb DDR3 - GTX970 - Killer NIC - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Låter som en typisk "OM NI INTE FIXAR DETTA GÖR JAG EN TRÅD PÅ SWECLOCKERS"-tråd.

Borde låsas.

Chassi: Fractal Design Define S | Moderkort: Asus Z270H | Processor: Intel i7 7700k @ 4.6GHz | Kylning: Corsair H115i | Ram: Corsair Vengance 16gb DDR4 3200mhz | Grafikkort: Asus Strix 1080Ti | PSU: EVGA Supernova 650W Gold

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

Om jag förstår dig rätt så kontaktar du BBB supporten och fick hjälp direkt. Det råkade blir en DOA som skickades ut, men det blev också fixat. Sen blev det fel i faktureringen, MEN du blev sur eftersom deras kundtjänst var lite belastad och du fick vänta ett tag i telefonkö för att få det fixat?!?

Så nu varnar du oss för BBB eftersom det blev fel med faktureringen, som de dessutom fixade till när de blev kontaktade?!?

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby 289/124Mbit
Registrerad
Jan 2006

Spänner mig lite när jag läser dessa inlägg. Ta dig en kopp kaffe, kanske en bulle och var glad att BBB fixade melitta filter till kaffet! Problemet blev löst. Fel händer och då får man det ofta löst, köpa hus däremot… det är en annan femma! God fortsättning!

Tråden om Skägg!

3570K - 4,5Ghz - R9 290 - MG279Q @144hz - Corsair RM850 - Samsung 830 256GB: Laptop Asus u36 SSD 120GB 8GB

 3:e iPad 64GB - iPhone 7 Plus 128GB 
Office: - Macbook PRO 13" - i5 - 256GB SSD - 8GB DDR3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
瑞典
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av Totaljerkface:

Vi bytte från fast till mobilt för 2 månader sen, krånglade i ca 2 veckor pga att de påtod vi ej hade täckning. Vi ringde supporten och fick omedelbar hjälp. Varan skickades, visade var trasig och fick skicka efter en ny. Nu till fakturan. De skickar ut förskottsbetalningsfakura samt startavgift på sammanlagt 1587:-. Jag har inte startat nytt avtal? Då skulle de ha informerat mig om detta!
Deras kundservice suger, dom har haft problem med telefonkö ett bra tag, tar närmare minst 1h att komma fram, har provat x antal gånger om dagen.
Ringde konsumentverket och de skulle prova ringa till dom. Då jädrar svarade dom, så nu har de hjälpt mig rätta till problemet och fått hela summan sänkt till endast 409:- pga strul och en felaktig faktura!
Jag talar nog inte för mig själv när jag säger att BBB INTE är ett seriöst bolag som tar vara på kunder och åtgärdar problem.

Låter som telia.

After Chuck Norris visited The Virgin Islands, they are just known as The Islands.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2002

Vilken tråd.. TS du bör ha lite bättre koll på vad du gör. Man får inte en faktura med en startavgift bara sådär utan att du medgett det.

Jessanes. Nicket är bra dock!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2005

Jag har haft Bredbandsbolaget sedan 2001, både hos päronen, och hos mig själv, både norrut, och söderut. Vi har då under nästan 14 år haft väldigt lite strul, och alltid en hjälpsam support. Tyvärr låter det som att du har råkat ut för lite mänskliga fel, men definitivt inget att hänga ut ett helt företag för.

Intel i7-5960x @ 4.5GHz 1.273v | 64GB DDR4 @ 2400MHz CL14 | 120GB SSD Sysdisk | 1TB SSD Speldisk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jan 2014

Vårt internet och telefon från bbb har varit nere i 5 dagar nu, och supporten säger ingenting om det, utom att "teknikerna jobbar stenhårt".. Riktigt ofta stöter man på problem med dem, vi har bytt router 4 gånger nu, grannen 3ggr.

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av Boss302:

Låter som telia.

På vilket sätt? Har aldrig någonsin haft problem med Telia och ingen annan heller jag känner som har dem, jag ska däremot gå tillbaka till Telia från Telenor då Telenor har jag bara problem med, gav den en andra chans (med några års mellanrum) och fortfarande samma skit.

Skrivet av TroubleBaker:

Vårt internet och telefon från bbb har varit nere i 5 dagar nu, och supporten säger ingenting om det, utom att "teknikerna jobbar stenhårt".. Riktigt ofta stöter man på problem med dem, vi har bytt router 4 gånger nu, grannen 3ggr.

Jaha?! Så om tekniken går sönder så är det BBB's fel för det kan inte drabba någon annan?

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av Rajat:

Jaha?! Så om tekniken går sönder så är det BBB's fel för det kan inte drabba någon annan?

Vad menar du?

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av TroubleBaker:

Vad menar du?

Var i det du påstår är BBB's fel? De säger att tekniker jobbar på det, vad mer ska de göra? Bjuda dig på middag? Trolla? Du kommer bli kompenserad när felet är löst, du behöver bara ringa dem då och begära kompensation.

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Trädvy Permalänk
Forumledare
Registrerad
Jan 2005

*Tråd låst enligt §3.4*

Gnälltråd som helt saknar en vettig frågeställning/diskussionsvärde. TS kan PM:a en ny trådstart med en vettig frågeställning/rubrik ifall tråden ska öppnas igen.

Citat:

§ 3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

/moderator

Synpunkter gällande modereringen? Då kan du kontakta mig, moderatorerna, Sweclockers
Ursäkta min stavning, jag är dansk