Problem med lagg och att fläktarna inte fläktar.

Permalänk

Problem med lagg och att fläktarna inte fläktar.

Hej allihop!

Jag har nyss skaffat en sprillans ny dator med en Palit Geforce GTX 970
När jag väl ser in i chassit så har jag än inte sett grafikkortets fläktar snurra alls, är detta normalt elr?
Sedan kör jag 40fps på LoL och 50 på Minecraft, gissar att det är gamla drivisar som spökar dock, några tips på det?

Den nya datorn:
Palit Geforce GTX 970
4x2 DDR3 Ram
1 TB hårddisk
4 kärnig intel processor 3.2 ghz i5 4460
Gigabyte H81M-DS2V

Tack på förhand!

Visa signatur

|RAM|4x2 DDR3 Ram |Grafikkort| Palit Geforce GTX 970 |Processor| i5 4460 (4 Core, 3,2ghz) |Hårddisk| 1 TB |Moderkort| Gigabyte H81M-DS2V |Kringutrustning| Corsair K70 Cherry MX Brown | HyperX Cloud II | Logitech G900|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Vattenmelon:

Hej allihop!

Jag har nyss skaffat en sprillans ny dator med en Palit Geforce GTX 970
När jag väl ser in i chassit så har jag än inte sett grafikkortets fläktar snurra alls, är detta normalt elr?
Sedan kör jag 40fps på LoL och 50 på Minecraft, gissar att det är gamla drivisar som spökar dock, några tips på det?

Den nya datorn:
Palit Geforce GTX 970
4x2 DDR3 Ram
1 TB hårddisk
4 kärnig intel processor 3.2 ghz i5 4460
Gigabyte H81M-DS2V

Tack på förhand!

Från en review: Those 90mm fans are programmed to remain switched off at temperatures below 60°C, much like the Asus Strix.

Vilka drivisar?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Som ovanstående skrev^ 900-serien brukar inte få igång fläktarna föränn du kommer i load. Du kan manuellt ställa in så att dom snurrar om du vill. Verkar lite lågt med FPS-en dock. Försäkra dig om att du har tagit bort ev. gamla drivisar samt tankat dom senaste nya från Nvidia.

Permalänk
Skrivet av qaaka:

Som ovanstående skrev^ 900-serien brukar inte få igång fläktarna föränn du kommer i load. Du kan manuellt ställa in så att dom snurrar om du vill. Verkar lite lågt med FPS-en dock. Försäkra dig om att du har tagit bort ev. gamla drivisar samt tankat dom senaste nya från Nvidia.

Skrivet av Jalle64:

Från en review: Those 90mm fans are programmed to remain switched off at temperatures below 60°C, much like the Asus Strix.

Vilka drivisar?

Detta är ju en sprillans dator så det är ju inte gamla drivisar, men jag tänker att jag behöver de senaste

Visa signatur

|RAM|4x2 DDR3 Ram |Grafikkort| Palit Geforce GTX 970 |Processor| i5 4460 (4 Core, 3,2ghz) |Hårddisk| 1 TB |Moderkort| Gigabyte H81M-DS2V |Kringutrustning| Corsair K70 Cherry MX Brown | HyperX Cloud II | Logitech G900|