Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Okt 2001

j1x00 bygge till pfSense

Jag hade tänkt byta ut min nuvarande Atom 330-baserade router mot en J1800- eller 1900-baserad itx-bräda, då jag behöver fler nics och vill komma bort ifrån pci nics. Då allt huserar i en gammal Vernier AM6500 har jag plats för micro-atx.

Vad finns det för energisnåla alternativ med 4x pci-e, alternativt fler 1x?

Har sneglat på Asrock D1800M som verkar väl lämpad för ändamålet (och har två 1x slotar och en 16x körandes i 1x)

GUD VÄLSIGNE DIG!
Xeon W3680 3.33Ghz - 24Gb DDR3 - GTX970 - Killer NIC - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av Fenix:

Jag hade tänkt byta ut min nuvarande Atom 330-baserade router mot en J1800- eller 1900-baserad itx-bräda, då jag behöver fler nics och vill komma bort ifrån pci nics. Då allt huserar i en gammal Vernier AM6500 har jag plats för micro-atx.

Vad finns det för energisnåla alternativ med 4x pci-e, alternativt fler 1x?

Har sneglat på Asrock D1800M som verkar väl lämpad för ändamålet (och har två 1x slotar och en 16x körandes i 1x)

Supermicro X10SBA-L-O kanske. 2 Intel gigabit på moderkortet och en pci-e 2x. J1900 processor. Sen finns ju rangeley om du kan tänka dig Atom.

Skickades från m.sweclockers.com

Oh, squiggly line in my eye fluid, I see you there, lurking in the periphery of my vision. But when I try to look at you, you scurry away. Are you shy, squiggly line? Why only when I ignore you do you return to the center of my eye? Oh, squiggly line, it's all right. You are forgiven.

S. Griffin

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av Asklepios:

Supermicro X10SBA-L-O kanske. 2 Intel gigabit på moderkortet och en pci-e 2x. J1900 processor. Sen finns ju rangeley om du kan tänka dig Atom.

Skickades från m.sweclockers.com

Den hade vart perfekt, men tyvärr över min prisklass :/
Rangeley e ju inte fel heller

GUD VÄLSIGNE DIG!
Xeon W3680 3.33Ghz - 24Gb DDR3 - GTX970 - Killer NIC - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------