Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Val av Router för bästa teckning

Hej!

Jag ska strax flytta in i en nyproducerad lägenhet med tjocka väggar och vet redan nu att min nuvarande netgear router knappast kommer klara jobbet.

Jag är mac älskare och har imac, iphone, mac pro, ipad air 2 och funderade starkt på en airport extreme tillsammans med airport express på dem ställen dem behövs. Lägenheten är en 3:a på ca 70 kvm.

Fick annars nys om denna:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/178236-d...

Kan någon här på forumet rekommendera en bra lösning för mig?

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Apr 2003

Asus ac-66 ska väl ha bäst räckvidd enligt testerna på nätet. 802.11N då. Sen skadar det ju inte att ha AC heller. Om inte pingen är viktig (spel) så kan du ju köra wifi extenders där täckningen är dålig. Annars så kan du köra via elnätet. Finns mycket att välja på idag

i7 7700K @ 5GHZ <> Asus STRIX Z270E <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 1070 <> Intel 335 RAID0 <> Acer X34A <> LG27EA73 <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <> Phanteks primo <> EVGA T2 850W <> Ekwb & alphacool custom loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Tack för ditt svar.

Slog till på D-Link DIR-868L och vilken skillnad det blev. Har fiber 100/10 hemma i nuvarande lägenhet. Kom upp 34,6/11 vid mätning av gamla netgear routern. Installerade sedan D-Linken och kom upp i 109/16