Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011

Skype fungerar men inte chrome

Hej!

Skype fungerar på min mac men inte chrome. Brukar vara något med DNS men hur löser jag detta problem?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svenstavik
Registrerad
Jan 2010

Vad är det som inte fungerar? Vad är det som fungerar med skype? Får du något fel eller gör den inget?

Min Volvo fungerar inte, men BMW'n fungerar fint....

FD R5|ASUS p8z77-V LX| Intel core i7 2700k @ 4.3Ghz|Corsair H115i|Corsair XMS3 DDR3 24GB |MSI 980 Ti Gaming 6G|Samsung 840 EVO 500GB + 17TB lagrning |EVGA superNOVA g2 750w |Asus VG248QE + BenQ GL2450 x2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Elghinnarisa:

Vad är det som inte fungerar? Vad är det som fungerar med skype? Får du något fel eller gör den inget?

Min Volvo fungerar inte, men BMW'n fungerar fint....

Skype fungerar, kan chatta osv men går inte att gå in på någon hemsida med webbläsaren. "Det går inte att ansluta till internet" står det när jag försöker gå in på någon hemsida. Hade liknande problem tidigare på en Windows dator och då löste man det genom att ändra DNSen typ. Men sitter på en mac nu så vet inte riktigt hur man ska fixa. Har gått in på DNS inställningar för de nätverket jag är uppkopplad till och försökt lägga till 2 andra adresser men det hjälpte inte.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

kolla så webläsarn inte ansluter med nån proxyserver. Du hittar det under Inställningar och sen "ändra proxyinställningar"
Och sen LAN setytings under connection

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av AndyX:

kolla så webläsarn inte ansluter med nån proxyserver. Du hittar det under Inställningar och sen "ändra proxyinställningar"
Och sen LAN setytings under connection

Står såhär:

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008

Prova att manuellt ställa in DNS till googles 8.8.8.8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

Fungerar sweclockers på http://81.201.220.164? Isf är det DNS-fel.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
Phenom II X4 965@3900MHz (Sommarklock)
GTX 760@1111MHz

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av jocke92:

Prova att manuellt ställa in DNS till googles 8.8.8.8

Nope testade den och set funkar inte.

Skrivet av LemonIllusion:

Nope den funkar inte heller. :/

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Fungerar det om du inte använder Chrome, vad händer med Safari ?

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av LemonIllusion:

Tyvärr inget bra test, sweclockers skickar om dig till domännamnet direkt. Så har man ingen dns får man att den inte kan hitta sidan ändå.