Hjälp! - Rullande IP eller något annat liknande!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Hjälp! - Rullande IP eller något annat liknande!

Hej alla SweC-are!

Jag skulle vilja skaffa mig en IP som "hoppar" runt eller sitta på någon proxy eller något(har jag hört ska gå). Det ska dock inte påverka uppkopplingen så mycket!

Hur gör jag detta?

Tack på förhand!
Highwell

ASUS Z87-K ATX | Intel Core i5 4670K @3.9GHz (Haswell) | Corsair H75 | Corsair 8GB CL9 VENGEANCE LP RÖD @1600Mhz | Corsair CX 600W 80+ Bronze | Sapphire R9 280X 3GB DUAL-X OC | Fractal Design Define R4 (Black)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

Kan du inte informera oss vad du har för uppkoppling och hårdvara - det gör det så mycket enklare att hjälpa i ditt specifika fall

EDIT och leverantör såklart...

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Om du menar med att "hoppa runt" att ditt IP byts vid intervaller typ varje minut så kommer det störa din uppkoppling. Du kan använda en proxy server eller vpn anslutning för att få ett annat ip ut på nätet, men du måste ansluta via dessa vilket kommer göra så du får avbrott på din anslutning.

Man kan t.ex "bounca" anslutningar i led, t.ex först en vpn anslutning, till något shell konto på en server sedan vidare till ett annat ställe i flera led. Men personer som håller på med sånt för att skydda sin identitet håller oftast inte på med lagliga saker på internet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av VexedRelic:

Om du menar med att "hoppa runt" att ditt IP byts vid intervaller typ varje minut så kommer det störa din uppkoppling. Du kan använda en proxy server eller vpn anslutning för att få ett annat ip ut på nätet, men du måste ansluta via dessa vilket kommer göra så du får avbrott på din anslutning.

Man kan t.ex "bounca" anslutningar i led, t.ex först en vpn anslutning, till något shell konto på en server sedan vidare till ett annat ställe i flera led. Men personer som håller på med sånt för att skydda sin identitet håller oftast inte på med lagliga saker på internet.

Så långt hänger jag med. Tack för information iaf! Telia kör vi här i huset, 100/100.

ASUS Z87-K ATX | Intel Core i5 4670K @3.9GHz (Haswell) | Corsair H75 | Corsair 8GB CL9 VENGEANCE LP RÖD @1600Mhz | Corsair CX 600W 80+ Bronze | Sapphire R9 280X 3GB DUAL-X OC | Fractal Design Define R4 (Black)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Du skulle väl rent teoretiskt kunna ansluta till en VPN service som har flera internet leverantörer som med script, t.ex python, ändrar i intervaller routing tabellen för att skapa länk balansering vilken väg det skall routas vidare till ytterlliggare vpn tunnlar med unika ip addresser.

Detta har t.ex visats med det nya SDN (Software Defined Networking) och Cisco's kontroller API där det med automatik kan balanseras baserat på latens (ping) till oilika fiber länkar.

Men som sagt tror inte en privat person skulle kunna få tjänster som är upplagt på det sättet. Så vanligast är att man kör på en vpn tjänst för att gömma sin ip address så VPN tjänstens IP syns bara.