GTX 970 från Asus, fläkten går ej trots över 50 grader

Permalänk
Medlem

GTX 970 från Asus, fläkten går ej trots över 50 grader

Hej!

Som rubriken lyder så går inte fläkten på grafikkortet igång även när temperaturen når över 50 grader. Mäter med GPU temp.
Spelade CS och streamade och allting flyter på riktigt bra, har mycket fps och höga inställningar, så jag upplever inga problem eller så men börjar bli nojjig när jag inte ser att fläkten snurrar.

Vad borde jag göra?

Permalänk

Det är normalt. Fläkten går troligtvis inte igång fören du når över 60C. Det är så mitt EVGA kort fungerar iallafall.

Du kan alltid ställa in fläktkurva i diverse olika program som MSI afterburner.

Permalänk
Medlem

Ja men dåså, jag hade för mig att det skulle vara 50 grader. Nu var jag dock över 60 grader också. 64 toppade jag på innan jag stängde av allt och fläkten snurrade ej.

I MSI afterburner kan jag dock sätta på fläkten manuellt och då fungerar den...

Permalänk
Medlem

Det är inte mjölk. Det är inte alls skadligt med 64 grader!

... till och med mjölk är över 64 grader när den pastoriseras.

Permalänk
Medlem

hahaha! Ah jag får väl hålla koll då om temperaturerna når nya nivåer i kanske BF eller nått. Annars får man väl köra på manuellt via After Burner eller nått

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Louca:

hahaha! Ah jag får väl hålla koll då om temperaturerna når nya nivåer i kanske BF eller nått. Annars får man väl köra på manuellt via After Burner eller nått

Om du inte går över 65-70c spelar det ingen roll om fläkten kör eller inte, så tugga på!

Neh men det är normalt med 970 korten (iaf EVGA och Asus) att fläkten inte startar fören du når 60c.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >