Flasha tillbaka till original BIOS på 770

Permalänk
Medlem

Flasha tillbaka till original BIOS på 770

Hej, har ett MSI GTX 770 OC Edition som jag för ett tag sen flashat till ett annat BIOS för att tillåta högre spänning och högre klockfrekvenser. Jag har dock under lång tid fått bluescreens och undrar om det inte kan vara BIOS på mitt grafikkort som inte riktigt fungerar helt... Undrar nu då hur jag kan flasha tillbaka det till original BIOS? Har ingen backup på original BIOS eftersom att jag nyligen formaterat min hårddisk...

Visa signatur

ǀ i5 4670K ǀ GTX 770 TwinFozr ǀ Corsair CX 600M ǀ Corsair Vengeance 8 GB 1600 MHz ǀ

Permalänk
Medlem

Hittade tillslut ett BIOS som verkar vara till mitt 770... Verkar detta rätt? http://www.techpowerup.com/vgabios/144526/msi-gtx770-2048-130...

Visa signatur

ǀ i5 4670K ǀ GTX 770 TwinFozr ǀ Corsair CX 600M ǀ Corsair Vengeance 8 GB 1600 MHz ǀ

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kvantum:

Hittade tillslut ett BIOS som verkar vara till mitt 770... Verkar detta rätt? http://www.techpowerup.com/vgabios/144526/msi-gtx770-2048-130...

Det verkar vara en originalbios ja, men som vanligt så är det alltid risker med att flasha.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Det verkar vara en originalbios ja, men som vanligt så är det alltid risker med att flasha.

Lyckas inte flasha till originalbios, stresstestade grafikkortet och det verkar inte som det är det överklockade BIOS som är problemet. Kollade upp min crash dump och hittade "memory_corruption ( one_bit )". Betyder det då att det är mitt RAM som det är problem med?

Visa signatur

ǀ i5 4670K ǀ GTX 770 TwinFozr ǀ Corsair CX 600M ǀ Corsair Vengeance 8 GB 1600 MHz ǀ

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kvantum:

Lyckas inte flasha till originalbios, stresstestade grafikkortet och det verkar inte som det är det överklockade BIOS som är problemet. Kollade upp min crash dump och hittade "memory_corruption ( one_bit )". Betyder det då att det är mitt RAM som det är problem med?

Ja men det kan du väl sänka lite under tiden med MSI AB? Eller menade du ditt system-Ram?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Ja men det kan du väl sänka lite under tiden med MSI AB? Eller menade du ditt system-Ram?

Menade system-RAM, ska köra memtest under natten och se om jag får några errors. Isåfall blir det att reklamera.

Visa signatur

ǀ i5 4670K ǀ GTX 770 TwinFozr ǀ Corsair CX 600M ǀ Corsair Vengeance 8 GB 1600 MHz ǀ