En av två skärmar slocknar vid SLI

Permalänk
Medlem

En av två skärmar slocknar vid SLI

Tja!

Tänkte börja streama lite Dota 2 och förstod direkt att det var lättare med två skärmar. Sagt och gjort så kopplade jag in min gamla skärm. Men jag fick inte den gamla skärmen att funka, så jag installerade nya drivrutiner i hopp om att det skulle hjälpa, startade om dator och vips så funkade båda skärmarna.
Jag går sedan in i inställningar för att ändra till 120 hz, vilket också verkade funka. Ser att sli inte är på.. Sätter på SLI och den andra skärmen slocknar.

Någon som har något tips?

Ena skärmen är 120hz, den andra är 60, båda körs i 1920 med dual link.

Tacksam för hjälp.

Permalänk
Entusiast

Jag misstänker att det beror på en gammal begränsning i SLI/Crossfire-tekniken. Det är nämnligen att man kan inte köra både SLI/Crossfire och multiskärm samtidigt. Man får lov att välja antigen eller.

Men det är som sagt en misstanke baserad på en mycket gammal begränsning. Jag vet ärligt talat inte om den här begränsningen är löst numer, men det låter då inte så på er beskrivning.

För att nyttja fler skärmar och bibehålla SLI-läget, så får man lov att stoppa in ett ytterligare grafikkort som enbart driver de övriga skärmarna. Dock kan de inte användas för grafik som SLI-korten accelererar, utan är mer till för att visa andra programfönster som inte behöver SLI-accelerering.

EDIT / Tillägg:
Quadro-serien från nVidia kan däremot användas i SLI-läge samtidigt som de används med flera skärmar. Men dessa grafikkort kostar också där efter, då de är till för den profesionella marknaden.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Man måste koppla in de till samma kort för att multimonitor ska fungera med SLI.

Permalänk
Medlem

Okej, då får jag försöka hitta en omvandlare då Tusen tack för hjälpen!