Vilket grafikkort till min setup?

Permalänk

Vilket grafikkort till min setup?

Hej!
Jag undrar vilket grafikkort som funkar bäst för mig och vilket blir mest prisvärt?
Min setup är följande!
*i5 2500k
*8Gb ram
*Samsung någonting 1680 x 1050 60hz skärm
*(och geforce 560ti windforce 3x men vill byta ut det)

Måste vara Nvidia då jag vill kunna använda Shadowplay (om det inte finns något till Radeon som är bättre?).
Spel jag har planerat att spela är CS GO och GTA V. (sen kommer det självklart fler spel i framtiden jag vill spela, säkerligen.)

Behövs mer info så säg till!

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Hej!
Förr eller senare kommer någon rekommendera ett 970. Problement verkar vara att många lider av coilwhine. Vill du minska risken kanske GTX 960 när den släpps har mindre chans att lida av det.
Sen kan jag rekommendera Dxtory för att spela in som fungerar ypperligt utan att störa prestandan, testa lite du själv först så om det verkar fungera bra så kanske ett AMD kort kan vara ett alternativ. Billiga 280x/7970 finns på marknaden och de korten är fortfarande väldigt starka.
Har du klockat din processor?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Skrivet av LPG:

Hej!
Förr eller senare kommer någon rekommendera ett 970. Problement verkar vara att många lider av coilwhine. Vill du minska risken kanske GTX 960 när den släpps har mindre chans att lida av det.
Sen kan jag rekommendera Dxtory för att spela in som fungerar ypperligt utan att störa prestandan, testa lite du själv först så om det verkar fungera bra så kanske ett AMD kort kan vara ett alternativ. Billiga 280x/7970 finns på marknaden och de korten är fortfarande väldigt starka.
Har du klockat din processor?

Har inte klockat min processor då jag aldrig kännt att jag behövde det samt att jag har stock fläkt så känns lite ovärt att försöka.
Hur är 760ti / 770.

Vad är "Coilwhine" förresten? Att fläkten låter lite?

Edit: Har ett 550w nätagg (gold), kommer jag behöva byta nätagg också?