Kan inte sätta min gateway i bryggat/modem läge

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jan 2011

Kan inte sätta min gateway i bryggat/modem läge

Använder för närvarande min gateway Netgear DGN 2200 som modem för att sedan skicka vidare signalen till min router Netgear Nighthawk. Dock så tappar jag internet lite då och då och jag misstänker att det är för att min gateway inte är inställt som enbart ett modem. Problemet är att såfort jag gör det så tappar jag internet. Jag kan nå inställningarna men allt som man an ändra är LCC och VPI/VCI(vilka ajg satt på 8/35 och ifall den ska använda DHCP (vilket den ska) eller inte. Det är allt man kan göra, inget annat. Kollar man under status så funkar allt förutom internet som använder pppoe istället för dhcp och den får innte frma något ip eller någonting. Det roliga är att jag kan ju inte ställa in pppoe eller något bara om dhcp ska vara på eller av.

Kollar jag på gatewayen så har jag full kontakt till telestationen, bara internet som inte vill.

Asrock P67 Extreme 4 | i5 2500K@4,5Ghz | Asus GTX 970 black | 2x Intel 520 180gb, 2x WD blue 5tb | 8GB Corsair XMS3 + 8GB Hyper x Fury | EVGA Supernova G2 750W Gold | Silverstone FT02

https://prism-break.org/sv/