Byta till en tystare kylare GeForce Gtx 750

Permalänk

Byta till en tystare kylare GeForce Gtx 750

Tjabba!

Ja, nu när CPU-kylaren är påväg att bytas mot en tystare och svalare så undrar jag om någon har någon kunskap om det är
möjligt att byta stockkylaren på ett ASUS Geforce Gtx 750 mot en tystare och svalare? Då denna nu förmodligen tänker störa mina öron...

Tänkte mig mest om någon erfaren snäll medlem har tid att länka passande till mitt grafikkort och om erfarenhet finns kanske dela med sig lite tips då jag har noll kunskap inom detta.. :/
Slutet vattensystem för GPU och även luft är av intresse! Men föredrar luft, då jag personligen tycker det kyler "Hela" kortet bättre.

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Lineri:

Tjabba!

Ja, nu när CPU-kylaren är påväg att bytas mot en tystare och svalare så undrar jag om någon har någon kunskap om det är
möjligt att byta stockkylaren på ett ASUS Geforce Gtx 750 mot en tystare och svalare? Då denna nu förmodligen tänker störa mina öron...

Tänkte mig mest om någon erfaren snäll medlem har tid att länka passande till mitt grafikkort och om erfarenhet finns kanske dela med sig lite tips då jag har noll kunskap inom detta.. :/
Slutet vattensystem för GPU och även luft är av intresse! Men föredrar luft, då jag personligen tycker det kyler "Hela" kortet bättre.

Finns så vitt jag vet inte några GTX 750 med stockkylare i handeln idag. De är alla eftermarknadskylare. Du kan dock ändra fläktkurvan, det gör troligen väldigt mycket då kortet sänker turbo vid 80°C så kan du dra ner fläktarna ordentligt.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin