Permalänk
Avstängd

Gpu sönder?

Hej! Skulle behöva lite hjälp När jag kör spel med mina titan z får jag bara meddelandet dxgi_error_device_removed och kan inte fixa det. Hjälp snälla

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Troll?
Grafikkort för +10k och känner inte igen ett felmeddelande för kraschad drivrutin?
Vad har du gjort för att felsöka?

>DXGI_Error_Device_Removed means your graphics card driver is crashing. This mostly happens for overclocked or overheated cards.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gurk:

Troll?
Grafikkort för +10k och känner inte igen ett felmeddelande för kraschad drivrutin?
Vad har du gjort för att felsöka?

>DXGI_Error_Device_Removed means your graphics card driver is crashing. This mostly happens for overclocked or overheated cards.

Det blir så hela tiden har ändrat inställningar i physx också men fortfarande inget. och jag är inte direkt något data snille ville bara ha en bra dator och spela på.

Grafikkortet är överklockat men det har varit det i en månad och nu blev det såhär.

Permalänk
Avstängd

QUOTE=Gurk;15136360]Troll?
Grafikkort för +10k och känner inte igen ett felmeddelande för kraschad drivrutin?
Vad har du gjort för att felsöka?

>DXGI_Error_Device_Removed means your graphics card driver is crashing. This mostly happens for overclocked or overheated cards.[/QUOTE]

Permalänk
Skrivet av Snillet99:

Det blir så hela tiden har ändrat inställningar i physx också men fortfarande inget. och jag är inte direkt något data snille ville bara ha en bra dator och spela på.

Grafikkortet är överklockat men det har varit det i en månad och nu blev det såhär.

http://imgur.com/UAOgrxl

Och hur mycket har du överklockat? Frekvens? Voltage?

Börja med att klocka ner dina grafikkort till standardfrekvenserna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HerrSvensson:

Och hur mycket har du överklockat? Frekvens? Voltage?

Börja med att klocka ner dina grafikkort till standardfrekvenserna.

ska testa men det ska ju gå att överklocka. har haft det felfritt i en månad bara idag det hände

Permalänk
Medlem

Har du två Titan-Z i SLI och överklock? Kan du säga vilka frekvenser som är original och frekvenserna du kör med vid överklock, samt har du ökat volten något?

Och ja, det ska "Gå att överklocka", men om du säger själv att du inte är ett "datasnille" så kanske du ska ge fasen i att överklocka grafikkort du köpt för över 20 tusen kronor? Bara ett tips.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6Ghz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snillet99:

Det blir så hela tiden har ändrat inställningar i physx också men fortfarande inget. och jag är inte direkt något data snille ville bara ha en bra dator och spela på.

Grafikkortet är överklockat men det har varit det i en månad och nu blev det såhär.

http://imgur.com/UAOgrxl

Nej, datasnille behöver du inte vara men lite enkel felsökning kan du göra istället för att rycka på axlarna.
Googla på felmeddelanden och läsa lite är inte direkt i skiktet "datasnille", och har du bra grejer så kan det hjälpa att läsa på lite ... så får du ännu bättre prestanda. (Så gör iaf dom som vill vara duktiga på sina spel, allt som ger dom en fördel du vet).

Så börja med att klocka ner, kolla temperaturerna, damma ur korten / liknande som ger problem med värme och se om det blir bättre.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Skrivet av Snillet99:

ska testa men det ska ju gå att överklocka. har haft det felfritt i en månad bara idag det hände

Jo absolut, men anledningen till att jag frågar är att du inte verkar ha full koll på vad du gör när jag läser dina tidigare trådar.

Alltså går det inte utesluta att du klockat dem för mycket så att de med tiden tar skada.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zipmiX:

Har du två Titan-Z i SLI och överklock? Kan du säga vilka frekvenser som är original och frekvenserna du kör med vid överklock, samt har du ökat volten något?

Och ja, det ska "Gå att överklocka", men om du säger själv att du inte är ett "datasnille" så kanske du ska ge fasen i att överklocka grafikkort du köpt för över 20 tusen kronor? Bara ett tips.

Förstår hur du tänker men jag sökte runt på flera forum och satt i flera timmar innan jag vågade överklocka. Jag börja med att sätta power target i evga precision X på 120 allt stabilt. Sen satt jag temperatur saken på 87 grader för jag läste att titan z klarar ungefär av 90 som Max men drog ner nå grader för att vara säker. Sen öka jag voltage till Max för eftersom jag satt temperatur så gör det inget för den kan ändå inte gå över det. Allt fungera perfekt. Sen öka jag till slut lite i taget på gpu clock offset och MEM Clock offset och jag tror där kanske är problemet? Ska jag sänka den lite?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gurk:

Nej, datasnille behöver du inte vara men lite enkel felsökning kan du göra istället för att rycka på axlarna.
Googla på felmeddelanden och läsa lite är inte direkt i skiktet "datasnille", och har du bra grejer så kan det hjälpa att läsa på lite ... så får du ännu bättre prestanda. (Så gör iaf dom som vill vara duktiga på sina spel, allt som ger dom en fördel du vet).

Så börja med att klocka ner, kolla temperaturerna, damma ur korten / liknande som ger problem med värme och se om det blir bättre.

när jag vill läsa på forum så gör jag det men nu var jag för lat. och hade redan kollat runt lite men hade inte hittat någon lösning. folk sa bara att grafikkortet var sönder men jag ville veta om det var något annat. iallafall så testa jag klocka ner lite och jag tror det var det. tack för hjälpen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HerrSvensson:

Jo absolut, men anledningen till att jag frågar är att du inte verkar ha full koll på vad du gör när jag läser dina tidigare trådar.

Alltså går det inte utesluta att du klockat dem för mycket så att de med tiden tar skada.

mm var nog det jag är inte den bästa på överklockning men andra saker håller jag koll på. men det var det. tack för hjälpen

Permalänk
Skrivet av Snillet99:

Det blir så hela tiden har ändrat inställningar i physx också men fortfarande inget. och jag är inte direkt något data snille ville bara ha en bra dator och spela på.

Grafikkortet är överklockat men det har varit det i en månad och nu blev det såhär.

http://imgur.com/UAOgrxl

Vanliga Titan hade varit bättre köp för spel (dubbla kort då):)

Skrivet av Snillet99:

Förstår hur du tänker men jag sökte runt på flera forum och satt i flera timmar innan jag vågade överklocka. Jag börja med att sätta power target i evga precision X på 120 allt stabilt. Sen satt jag temperatur saken på 87 grader för jag läste att titan z klarar ungefär av 90 som Max men drog ner nå grader för att vara säker. Sen öka jag voltage till Max för eftersom jag satt temperatur så gör det inget för den kan ändå inte gå över det. Allt fungera perfekt. Sen öka jag till slut lite i taget på gpu clock offset och MEM Clock offset och jag tror där kanske är problemet? Ska jag sänka den lite?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja inte ska du dra volt till max. Nu tror jag alla korten har låst volt, men dra ner volten.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snillet99:

Förstår hur du tänker men jag sökte runt på flera forum och satt i flera timmar innan jag vågade överklocka. Jag börja med att sätta power target i evga precision X på 120 allt stabilt. Sen satt jag temperatur saken på 87 grader för jag läste att titan z klarar ungefär av 90 som Max men drog ner nå grader för att vara säker. Sen öka jag voltage till Max för eftersom jag satt temperatur så gör det inget för den kan ändå inte gå över det. Allt fungera perfekt. Sen öka jag till slut lite i taget på gpu clock offset och MEM Clock offset och jag tror där kanske är problemet? Ska jag sänka den lite?

Skickades från m.sweclockers.com

Låter som du förstår the basics i alla fall! Men jag rekommenderar att du drar ner volten, och kör en överklock som är stabil. Du behöver inte mosa ur kortets maximala kapacitet, du har så pass bra grafikkort från grunden redan så en överklock är nästan onödigt! Men det är roligt att pilla runt, jag vet. Ta det försiktigt, så ingenting går åt pipan!

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6Ghz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snillet99:

ska testa men det ska ju gå att överklocka. har haft det felfritt i en månad bara idag det hände

Överklockningar kan bli instabila beroende på konstant höga temperaturer och spänningsbehöv som kan öka med tiden när du kör högre frekvenser än vad kretsen,kortets modell lanserades med.

Skulle klockat ner dem och kört på stock så länge det går tills du kan fixa kylare och montera på korten eller helt enkelt sälja dem för att få rum till nyare kort som presterar bättre. och då gå efter vad de på swec rekommenderar för priser.

skulle tro att du får iallafall 11k styck för dem med tanke på att de går för 15k styck just nu fortfarande.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb