G Sync + 970 SLI = Framestuttering

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

G Sync + 970 SLI = Framestuttering

Köpte precis en till 970 Och lirar SLI, visst gick FPSen upp till 100+ Men framestutters och framedrops har nu börjat komma upp överallt

Osäker vad jag ska göra, skicka tillbaka?

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: ASUS Z77 V-Pro Cpu: Intel 3770k @4.5GHz Cpu-kylare:Noctua NH-D15 Chassi:Define R5 Minne:Corsair Vengeance LP 16GB SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av Helllodar:

Köpte precis en till 970 Och lirar SLI, visst gick FPSen upp till 100+ Men framestutters och framedrops har nu börjat komma upp överallt

I vilka spel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014
Skrivet av Helllodar:

Vilka spel gäller det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Pesh:

Vilka spel gäller det?

Shadow of Mordor speciellt, Far cry 4, Unity

Spelade Crysis 3 och det flöt på utan problem, kanske jättelite stuttering ibland men det får man leva med.

Kan det vara att grafikkortet är defekt?

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: ASUS Z77 V-Pro Cpu: Intel 3770k @4.5GHz Cpu-kylare:Noctua NH-D15 Chassi:Define R5 Minne:Corsair Vengeance LP 16GB SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Trädvy Permalänk
Master of Overkill
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Helllodar:

Spelade Crysis 3 och det flöt på utan problem, kanske jättelite stuttering ibland men det får man leva med.

Alla 3 spelen ovan suger med SLI.
Utan Crysis 3

#har G-SYNC

CASE Hex Gear R80 CPU GPUs GTX 1080 RAM PSU EVGA T2 1600W SSD Headphones DT990 250Ω + Bowers & Wilkins P7 + Sennheiser RS220 + Sennheiser Momentum Wireless 2.0 + Sennheiser PC 363D Screen ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz G-SYNC Motherboard

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2014

Om du söker på nvida inspector +spelet i fråga så kommer du hitta vad du ska ställa SLI bit(dx1) på i Inspectorn.
Så är det att köra SLI men oftast finns lösningen i Inspectorn

*edit*
Exempel för Shadows of mordor
http://steamcommunity.com/app/241930/discussions/0/6139373068...

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till en större skärm med en massa pixlar.
Duger det??

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014
Skrivet av Helllodar:

Far cry 4 / AC: untiy har problem med sli och stuttering särskilt AC: unity, men det är ubisoft som har varit slarviga. Shadow of mordor tycker jag flyter på bra utan stutter med GTX 980 SLI och asus ROG swift.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Är det bara och köra Singelkort på dom spelen då? kommer support i framtiden eller kommer ubisoft fortsätta vara ubisoft?

Ska kolla upp Nvidia inspector med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av smygolf:

Om du söker på nvida inspector +spelet i fråga så kommer du hitta vad du ska ställa SLI bit(dx1) på i Inspectorn.
Så är det att köra SLI men oftast finns lösningen i Inspectorn

*edit*
Exempel för Shadows of mordor
http://steamcommunity.com/app/241930/discussions/0/6139373068...

Spelet funkar btw i SLI, men det är stuttering osv som är helt galet, fixar denna SLI profilen det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2014

Jag har alltid lyckats att få spel att fungera med SLI, finns inte stödet från start så brukar det ta några dagar innan man kan fixa det via Inspectorn.

Dom gånger jag har probs med stuttering så är det ofta något med v-sync att göra, ibland är det bättre med än utan, ibland tvärtom.

*edit*
Det kan ha släppts aktuell profil för SoM, den jag länkade till var den som kickade igång SLI när spelet var nytt.
Drivrutiner till korten gör ju sitt med.

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till en större skärm med en massa pixlar.
Duger det??