Permalänk
Medlem

Ja nu vet vi varför det inte delades ut några PC review-codes.
Lagom less på alla jävla studios som säljer halvfärdiga spel som aldrig håller vad dom lovar, det värsta är att dom inte förlorar något på att hålla på så här, kan inte tänka mig att det är många som bojkottar spelet pga detta.
Vissa väntar med köp och andra spelar nu vid release ändå, dom får samma pengar hursom.

Inte förrns konsumenter slutar köpa såna här spel över huvud taget kommer det bli ändring, men det kommer aldrig hända och jag är själv en del av problemet.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Känns inte som de flyter på med 30fps. Spelat lite nu och jag får ont i skallen. Hoppas på utlovade uppdateringen snabbt. Men de lär ju ta tid. Upplåst fps och SLI stöd vill jag ha. Aldrig mer förbokning.

Permalänk
Medlem

2K har uppdaterat sitt meddelande. Patch som fixar FPS-problemen och andra grafikinställningar ska komma nu till helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ylledjur:

2K har uppdaterat sitt meddelande. Patch som fixar FPS-problemen och andra grafikinställningar ska komma nu till helgen.

Förhoppningsvis i helgen. Inte 100% utlovat. Risken är att de blir en panik-patch om den nu kommer i helgen som inte är betatestad tillräckligt. Men vi får se. Finns mer saker som borde fixas som alla eller vissa upplever.

Från ett annat forum:

- draw distance - lights, cars, buildings, people appears only few meters from character - especially when driving its visible and breaks the atmosphere of the game (draw distance is my fetish in sandbox games, if theres empty street 100m ahead of you - when its supposed to be full when in center town etc, its just bad)

- key binding - after i set whistling for V it doesnt work, same with Shooting, cant bind keys for other mouse buttons - i have more buttons on mouse, same i cant bind keys for 1-0 and F1-F12 = for me its game breaking as default settings are not comfortable
- The extra mouse buttons for binding (mouse 4, 5, ect)
- 30 FPS lock - but it will be fixed as we were promised
- showing bad keys - when i set takedown for C its still showing Q when close to enemy from behind - sometimes it can confuse you
- Keys after rebinding or resetting doesnt work - happened to shooting (LTM) , happened to Whistling (V doesnt work, so i resetted and Delete is not working either)

- game crashes when starting
- The upscaled 720p (looks so blurry no matter what resolution used)
- textures - sometimes glitchy, not correct, blurry? seems like its oiled
- clouds day/night cycle is not working correctly sometimes (first meters its sunny, pops out some darkness and again back to sunny)
- The 21:9 (3440x1440) support - Main menu does not work correctly and the UI does not scale,
- proper 4K support so the HUD scales properly
- More AA options (FXAA is horrible in my opinion)
- Add view distance sliders (for shadows, items, foliage, ect)
- Make toggles for the HUD/UI elements
- no water quality settings
- steam cloud support
- chromatic aberration is on by default and cannot be turned off

Permalänk
Medlem
Skrivet av WEBRUNNER:

Förhoppningsvis i helgen. Inte 100% utlovat. Risken är att de blir en panik-patch om den nu kommer i helgen som inte är betatestad tillräckligt. Men vi får se. Finns mer saker som borde fixas som alla eller vissa upplever.

Från ett annat forum:

- draw distance - lights, cars, buildings, people appears only few meters from character - especially when driving its visible and breaks the atmosphere of the game (draw distance is my fetish in sandbox games, if theres empty street 100m ahead of you - when its supposed to be full when in center town etc, its just bad)

- key binding - after i set whistling for V it doesnt work, same with Shooting, cant bind keys for other mouse buttons - i have more buttons on mouse, same i cant bind keys for 1-0 and F1-F12 = for me its game breaking as default settings are not comfortable
- The extra mouse buttons for binding (mouse 4, 5, ect)
- 30 FPS lock - but it will be fixed as we were promised
- showing bad keys - when i set takedown for C its still showing Q when close to enemy from behind - sometimes it can confuse you
- Keys after rebinding or resetting doesnt work - happened to shooting (LTM) , happened to Whistling (V doesnt work, so i resetted and Delete is not working either)

- game crashes when starting
- The upscaled 720p (looks so blurry no matter what resolution used)
- textures - sometimes glitchy, not correct, blurry? seems like its oiled
- clouds day/night cycle is not working correctly sometimes (first meters its sunny, pops out some darkness and again back to sunny)
- The 21:9 (3440x1440) support - Main menu does not work correctly and the UI does not scale,
- proper 4K support so the HUD scales properly
- More AA options (FXAA is horrible in my opinion)
- Add view distance sliders (for shadows, items, foliage, ect)
- Make toggles for the HUD/UI elements
- no water quality settings
- steam cloud support
- chromatic aberration is on by default and cannot be turned off

Spelet verkar kaos.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Spelet verkar kaos.

Spelbart för alla som inte är superkinkiga eller får skallebang som jag..

Permalänk
Avstängd

Spelat igenom c.a en fjärdedel av spelet och det finns inga sympatiska karaktärer, dessutom använder dom samma huvud bara kläderna är annorlunda när man skall ta ett mafia ställe, finns max två variationer på dom. Skulle BLM Movement göra ett spel skulle det se ut som detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Spelat igenom c.a en fjärdedel av spelet och det finns inga sympatiska karaktärer, dessutom använder dom samma huvud bara kläderna är annorlunda när man skall ta ett mafia ställe, finns max två variationer på dom. Skulle BLM Movement göra ett spel skulle det se ut som detta.

Nice for U! Jag stämmer in i alla som spelet bara stängs av för. Inget felmeddelande bara pang borta till skrivbordet. Detta kommer dom inte kunna släppa en patch för i helgen de kan jag säga. Most impressed if they did!
Hur funkar detta! Släppa felande produkter och få folk att förbetala (inklusive mig). Detta gäller nästan alla som släpper spel idag. Problemet gäller nog tidskraven m.m.
*Spelen ska vara färdiga till ett visst datum.
*Pengar krävs så man vill få in dessa helst innan man börjar programmera titeln typ.
*Man har en styrelse som kräver avkastning fort (inga chansningar).
*För att snabba upp allt så gör man en port från konsol. Tar ju mycket längre tid att göra saker 3 gånger. PC, Xbox, PS4.
*Har man dessutom en vass titel som Mafia 3 eller Diablo 4 så säljer den förköp så in i helvete och många köper den inte direkt från Steam eller liknande då man får bättre pris någonstans. Ex. spelbutiken, CDON osv. Ingen refound möjlig då!

I alla andra branscher hade detta varit omöjligt utan att tappa massvis med kunder. Typ:
*Köp en bil som bara går 30 och inte har stötdämpare. Vänta så ska vi se om vi kan fixa till de om ett tag.
*Köp en ny 4k tv. Ja, vi glömde säga att den klarar bara 720 nu men vi hör kritiken så en uppdatering är på väg.
*Ja, din nya motorcykel dör varje 4 minut men vi har testat allt och lovat att allt är ok. Synd men vi fick dina pengar så nu jobbar vi på att den ska fungera längre. Kanske i helgen eller kanske 3 månader efter att du köp den. Du har väl garage?

Släpp för fan inte saker som inte funkar! Sluta med förköp på spel! Vissa kommer alltid ha problem med vissa spel men hallå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WEBRUNNER:

Nice for U! Jag stämmer in i alla som spelet bara stängs av för. Inget felmeddelande bara pang borta till skrivbordet. Detta kommer dom inte kunna släppa en patch för i helgen de kan jag säga. Most impressed if they did!
Hur funkar detta! Släppa felande produkter och få folk att förbetala (inklusive mig). Detta gäller nästan alla som släpper spel idag. Problemet gäller nog tidskraven m.m.
*Spelen ska vara färdiga till ett visst datum.
*Pengar krävs så man vill få in dessa helst innan man börjar programmera titeln typ.
*Man har en styrelse som kräver avkastning fort (inga chansningar).
*För att snabba upp allt så gör man en port från konsol. Tar ju mycket längre tid att göra saker 3 gånger. PC, Xbox, PS4.
*Har man dessutom en vass titel som Mafia 3 eller Diablo 4 så säljer den förköp så in i helvete och många köper den inte direkt från Steam eller liknande då man får bättre pris någonstans. Ex. spelbutiken, CDON osv. Ingen refound möjlig då!

I alla andra branscher hade detta varit omöjligt utan att tappa massvis med kunder. Typ:
*Köp en bil som bara går 30 och inte har stötdämpare. Vänta så ska vi se om vi kan fixa till de om ett tag.
*Köp en ny 4k tv. Ja, vi glömde säga att den klarar bara 720 nu men vi hör kritiken så en uppdatering är på väg.
*Ja, din nya motorcykel dör varje 4 minut men vi har testat allt och lovat att allt är ok. Synd men vi fick dina pengar så nu jobbar vi på att den ska fungera längre. Kanske i helgen eller kanske 3 månader efter att du köp den. Du har väl garage?

Släpp för fan inte saker som inte funkar! Sluta med förköp på spel! Vissa kommer alltid ha problem med vissa spel men hallå!

Sluta att förköpa spel!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Orkar man inte vänta på helgens patch så finns det nu en mod som gör att FPS-låset tas bort. Har lirat i tio minuter nu utan problem i härliga 60 FPS. Många säger att spelet kraschar konstant med denna mod, men att det blir bättre om man låser FPS:en till max 60 via Nvidia Control Panel eller dylikt.
Jag tar givetvis inget som helst ansvar för filerna i länken nedan och ni laddar ner dem på egen risk. Det verkar dock, som sagt, funka rätt bra för mig.

https://mafiamods.com/mods/no-fps-cap/

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WEBRUNNER:

Nice for U! Jag stämmer in i alla som spelet bara stängs av för. Inget felmeddelande bara pang borta till skrivbordet. Detta kommer dom inte kunna släppa en patch för i helgen de kan jag säga. Most impressed if they did!
Hur funkar detta! Släppa felande produkter och få folk att förbetala (inklusive mig). Detta gäller nästan alla som släpper spel idag. Problemet gäller nog tidskraven m.m.
*Spelen ska vara färdiga till ett visst datum.
*Pengar krävs så man vill få in dessa helst innan man börjar programmera titeln typ.
*Man har en styrelse som kräver avkastning fort (inga chansningar).
*För att snabba upp allt så gör man en port från konsol. Tar ju mycket längre tid att göra saker 3 gånger. PC, Xbox, PS4.
*Har man dessutom en vass titel som Mafia 3 eller Diablo 4 så säljer den förköp så in i helvete och många köper den inte direkt från Steam eller liknande då man får bättre pris någonstans. Ex. spelbutiken, CDON osv. Ingen refound möjlig då!

I alla andra branscher hade detta varit omöjligt utan att tappa massvis med kunder. Typ:
*Köp en bil som bara går 30 och inte har stötdämpare. Vänta så ska vi se om vi kan fixa till de om ett tag.
*Köp en ny 4k tv. Ja, vi glömde säga att den klarar bara 720 nu men vi hör kritiken så en uppdatering är på väg.
*Ja, din nya motorcykel dör varje 4 minut men vi har testat allt och lovat att allt är ok. Synd men vi fick dina pengar så nu jobbar vi på att den ska fungera längre. Kanske i helgen eller kanske 3 månader efter att du köp den. Du har väl garage?

Släpp för fan inte saker som inte funkar! Sluta med förköp på spel! Vissa kommer alltid ha problem med vissa spel men hallå!

Att det slutade abrupt och gick tillbaks till skrivbordet har hänt en gång. För mig frös spelet vid första haitimafia scenen, fick rådet att gå in i mappen CommonRedist där DirectX finns och installera det igen. Sedan jag gjorde det har som sagt spelet krånglat bara en gång. Vet att GTA 5 hade samma lösning, efter jag installerat DirectX igen kunde jag spela utan problem. Det är givetvis inte säkert att det är lösningen för din dator, men du har inget att förlora att pröva.

Permalänk
Avstängd

nu åkte även jag rakt ut i skrivbordet

Permalänk
Medlem

Tur att man väntat med att köpa det får nog vänta lite till tyckte Mafia II var kul.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jag provade detta. Blev mycket snyggare, enligt mig!
https://m.reddit.com/r/Mafia3/comments/56aeuh/colour_correcti...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Jag provade detta. Blev mycket snyggare, enligt mig!
https://m.reddit.com/r/Mafia3/comments/56aeuh/colour_correcti...

Skickades från m.sweclockers.com

Av länken att dömma. "Color correction" Är det bara ett filter, ingen förbättring i texturer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruzikx:

Av länken att dömma. "Color correction" Är det bara ett filter, ingen förbättring i texturer.

Det stämmer! Det ser dock mycket bättre ut med filtret. Man kan toggla in game med Scroll lock och jag föredrar helt klart med filtret än utan. Se screenshots så ser du skillnaden. Den orangea tonen som spelet har försvinner.

Permalänk
Medlem

verkar inte vara värt fullpris just nu.. så trött på trasiga spel har fortfarande inte köpt nya deus ex än..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twk:

Det stämmer! Det ser dock mycket bättre ut med filtret. Man kan toggla in game med Scroll lock och jag föredrar helt klart med filtret än utan. Se screenshots så ser du skillnaden. Den orangea tonen som spelet har försvinner.

Stor skillnad definitivt, det kletiga har försvunnit och grafiken ser bra ut, spelar i 4k så skillnaden är förmodligen ännu mer framträdande jämfört mot 1080p.

Permalänk
Snusfri
Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Fan vad arg man blir när man ser sånt jävla skit! Spelindustrin omsätter sådana jävla summor stålar så sådant här borde inte gå att komma undan med...

Skulle vara skoj om tex Volvo hade samma kvalitetskontroll