Grafikkortet har börjat krongla

Permalänk

Grafikkortet har börjat krongla

Hej!
För en vecka sedan började datorn att låta extremt mycket. Den ville aldrig gå ner i varv när jag spelade. Har alltid kunnat sitta och spela 9 timmar i sträck och datorn har inte gjort ett ljud i från sig. Nu till sak är att jag har kollat allting annat. Processorerna ligger på 35 grader när jag spelar, så det är inte dom. Men idag när jag skulle spela började den låta extremt och sen starta datorn bara om sig. 3 gånger gjorde den så allt som allt. Det hände även när jag bara satt på nätet och läste. Har ett nvidia gigabyte 770 gtx. Fattar inte vad som har hänt. Då jag aldrig haft det här problemet innan. Vad är problemet?

Delar i datorn:
Intel i7-4770k
MSI Z87-S02
16gig ram

Har vattenkylning i den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flurrelurre:

Hej!
För en vecka sedan började datorn att låta extremt mycket. Den ville aldrig gå ner i varv när jag spelade. Har alltid kunnat sitta och spela 9 timmar i sträck och datorn har inte gjort ett ljud i från sig. Nu till sak är att jag har kollat allting annat. Processorerna ligger på 35 grader när jag spelar, så det är inte dom. Men idag när jag skulle spela började den låta extremt och sen starta datorn bara om sig. 3 gånger gjorde den så allt som allt. Det hände även när jag bara satt på nätet och läste. Har ett nvidia gigabyte 770 gtx. Fattar inte vad som har hänt. Då jag aldrig haft det här problemet innan. Vad är problemet?

Delar i datorn:
Intel i7-4770k
MSI Z87-S02
16gig ram

Har vattenkylning i den

Din vattenkylning skulle jag gissa på. Vad för ljud är det som låter extremt? lyssna utan sidoluckan?

EDIT: Det jag menar är att du kanske borde ta o lyssna utan lucka för att "lokalisera" ljudet. Och jag tror dina delar överhettar pga dålig vatten circulation. Lyssna på pumpen, det kan vara den som har blivit knäpp? Eller bara en massa damm runt radiatorn och fläktarna?

Permalänk

Ska kolla det. För kan inte säga riktigt vart ljudet kommer i från. Men ska ta fram och kolla ordentligt. Vattenkylningen är bra 6 månader gammal. Är inte jätte duktig på sånt här då det är min pojkväns dator. Han kommer vara borta ett tag så han kan själv inte fixa den.