Går det att använda lacknafta för att ta bort gammal kylpasta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2014

Går det att använda lacknafta för att ta bort gammal kylpasta?

Hej!, jag undrar om det går att använda lacknafta för att ta bort gammal kylpasta när man ska sätta in en ny kylare?

Min dator: GPU: GIGABYTE GTX 780, CPU: Intel Core i5 4570, Moderkort: Msi Z97 Gaming 5, PSU: Fractal Design Integra R2 500W, CPU Kylare: Cooler Master TX3 EVO, Chassi: Corsair Carbide SPEC-01

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Nej, det är en olja (kristallolja).
Använd sprit. Helst isopropanol.

Sök i forumet.

http://www.sweclockers.com/forum/55-intel/1105740-hur-ska-jag...

CPU: I7 4770K Grafik: Asus GeForce GTX 780 Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2014
Skrivet av Gurk:

Nej, det är en olja (kristallolja).
Använd sprit. Helst isopropanol.

Sök i forumet.

http://www.sweclockers.com/forum/55-intel/1105740-hur-ska-jag...

okej, tack

Min dator: GPU: GIGABYTE GTX 780, CPU: Intel Core i5 4570, Moderkort: Msi Z97 Gaming 5, PSU: Fractal Design Integra R2 500W, CPU Kylare: Cooler Master TX3 EVO, Chassi: Corsair Carbide SPEC-01

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2014

Eller torrt med ett kaffefiltet

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till en större skärm med en massa pixlar.
Duger det??

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Får la mycket skit av andra nu men sj har jag använt lacknafta för ta bort kylpasta i 5 års tid nu på både cpu och gpu och funkat fint fint men kanske stämmer som han ovanför skrev med oljekristaller nånting

Motherboard:Rog maximus vi Hero CPU:Intel i7 4770K ssd:120gb Psu:750W OCZ 80+ bronze Graphic:GTX 970 OC 1463clock , 3801ram
Coolers: corsair h110 P&P chassis fan 7st Hdd: 2st 500gb Chassis: NZXT 810 gunmetal Ram: 8gb 1333mhz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Jonte94:

Får la mycket skit av andra nu men sj har jag använt lacknafta för ta bort kylpasta i 5 års tid nu på både cpu och gpu och funkat fint fint men kanske stämmer som han ovanför skrev med oljekristaller nånting

Japp det du lämnar är typ ett lager av lacknafta som påverkar temp inte maximalt o spiller du kan du kortsluta