Hur hittar jag grafikkortets serienummer?

Permalänk
Medlem

Hur hittar jag grafikkortets serienummer?

Jag har ingen låda då datorn var färdigbyggd. Jag kollade i datorn men såg ingen etikett på grafikkortet.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Jag har ingen låda då datorn var färdigbyggd. Jag kollade i datorn men såg ingen etikett på grafikkortet.

Märke på grafikkortet?

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Märke på grafikkortet?

GTX 970 G1

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

GTX 970 G1

Hmm testade att söka runt lite, men kunde tyvärr inte hitta här och nu på jobbet.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Treant:

GTX 970 G1

Varför ska du ha serienumret?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Sötast

Serienummert brukar sitta på sidan av lådan till grafikkortet om jag inte har helt fel!

Permalänk
Medlem

Sitter en etikett med det på grafikkortslådan förmodligen i botten eller baksidan.
Har man inte möjlighet kolla det så är jag väldigt tveksam det går om dom inte satt någon form av klisterlapp på kretskortet.

Kanske går hitta via mjukvara på de här sättet:
http://superuser.com/questions/469216/is-it-possible-to-get-t...

Frågan kvarstår vad behöver du de till?

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe:

Sitter en etikett med det på grafikkortslådan förmodligen i botten eller baksidan.
Har man inte möjlighet kolla det så är jag väldigt tveksam det går om dom inte satt någon form av klisterlapp på kretskortet.

Kanske går hitta via mjukvara på de här sättet:
http://superuser.com/questions/469216/is-it-possible-to-get-t...

Frågan kvarstår vad behöver du de till?

Gigabyte support ville ha det för att kolla en sak då jag har problem med fläktarna.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Treant:

Gigabyte support ville ha det för att kolla en sak då jag har problem med fläktarna.

Ja det står på en kortsidan på kartongen.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Ja det står på en kortsidan på kartongen.

Men hur gör man om man köper en färdigbyggd dator då?.. Sparar Inet sådant?

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Treant:

Men hur gör man om man köper en färdigbyggd dator då?.. Sparar Inet sådant?

Vet inte men hör av dig till dem de borde ha något dokument eller liknande iom deras bygge, tycker man. Men hör med dem först.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Google bildsök ger flera bilder där etiketten med serienummer sitter, sitter på baksidan av kortet.

Visa signatur

ASUS TUF Z790-Plus Wifi | Core i9 12900K @5.1/4.0 | NZXT Z73 | G.Skill Trident Z5 RGB 2x32 GB DDR5-6000 CL30 | 1 & 4TB WD SN850X, 4TB Samsung 870 QVO | Gainward 4090 GS @3000/23 | Enthoo Evolv X |MSI MEG Ai1300P 1300W | SBX G6 | Logitech G915 & G502
X Lightspeed | Dell Alienware AW3225QF 32" | 104 TB UNRAID NAS | MacBook Air M1 2020 | 8192MB | 256GB |