Integrerade grafikkortet fungerar inte?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

Integrerade grafikkortet fungerar inte?

Hej! Jag har under en längre tid haft en dator med ett externt grafikkort. Just nu är grafikkortet sönder och jag tänkte köra på det integrerade grafikkortet i i5:an. Problemet är att jag endast får en svart skärm när jag försöker sätta på datorn. Allt har fungerat fint förut. Jag använder mig av en dvi kabel. Jag har testat att resesta bios, kan det finnas någon annan simple lösning på mitt problem? Tack på förhand /Johannes

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör
[Skärm: Koreaskräm 1440p] [Mobil: Iphone 6]
[Tangentbord: Q-pad mk 50] [Hörlurar: Audio Technica Ath-50] [Mus: R.A.T 3]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölnlycke
Registrerad
Sep 2008

drivrutiner för chippet installerad? aktiverad i bios(uefi)? säker på att det är ditt grafikkort som är sönder?

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX780 OC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av frankof:

drivrutiner för chippet installerad? aktiverad i bios(uefi)? säker på att det är ditt grafikkort som är sönder?

Ja, grafikkortet är sönder. Har skickat in det och nytt är påväg. Hur ska jag installera utan bild?

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör
[Skärm: Koreaskräm 1440p] [Mobil: Iphone 6]
[Tangentbord: Q-pad mk 50] [Hörlurar: Audio Technica Ath-50] [Mus: R.A.T 3]