Permalänk
Medlem

Nybörjare inom OC (4790k)

Köpte nyligen en 4790k och ett asus ranger 7. Har precis börjat överklocka lite lätt och eftersom att jag inte har en aning om vad som är bra/dåligt inom voltage så frågar jag här. Här har ni min OC:

Ser core voltage okej ut för den OC'n jag kör atm?
Jag är även medveten om att det är en ganska mild OC från stock boost.

EDIT: Bilden blev ju inget vidare så här har ni direkt länk till den: http://i.imgur.com/QnORgjX.png

Permalänk

Om du testat stabiliteten och den verkar hålla, är det mycket god vcore för den frekvensen. Du har dock råd att gå upp en bra bit ifall den nu inte skulle vara stabil under test.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Om du testat stabiliteten och den verkar hålla, är det mycket god vcore för den frekvensen. Du har dock råd att gå upp en bra bit ifall den nu inte skulle vara stabil under test.

Jag började OC'a idag så har inte hunnit med att göra ett riktigt stabilitets test ännu. Har kört aida64 i en timma + spelat bf4/csgo i 2 timmar ungefär. Det känns ganska stabilt men ska köra ett 12 timmar aida pass söndag till måndag hade jag tänkt mig. Just för tillfället är det värme som sätter stopp, har en corsair h100i som kylare men spikar ändå upp till 76 grader, ligger ungefär på 65-70 utan spikar.
Jag antar att det här är lite väl varmt för denna voltage? funderar på att remounta kylaren.

Tack för svar!

Permalänk
Skrivet av Shineeyy:

Jag började OC'a idag så har inte hunnit med att göra ett riktigt stabilitets test ännu. Har kört aida64 i en timma + spelat bf4/csgo i 2 timmar ungefär. Det känns ganska stabilt men ska köra ett 12 timmar aida pass söndag till måndag hade jag tänkt mig. Just för tillfället är det värme som sätter stopp, har en corsair h100i som kylare men spikar ändå upp till 76 grader, ligger ungefär på 65-70 utan spikar.
Jag antar att det här är lite väl varmt för denna voltage? funderar på att remounta kylaren.

Tack för svar!

Måste säga att det låter något varmt för strax under 1.2. Vet dock att Haswell är känt för att bete sig något mysko med viss mjukvara när det kommer till både tester och temperaturmätning, så det är möjligt att det inte är helt 100%, men det lär ändå vara i närheten. Kan nog vara bra att, som du sa, försöka ominstallera kylaren utifall att.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube