Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Jun 2009

Önskespelet!

Hej, startar en lite ny tråd här och mod får gärna flytta den ifall den ligger fel, tycker dock själv att den passar här.
Tråden går ut på följande:

1. Jag börjar med att skriva en summa som representerar maxpriset på vad produkten får kosta, om det är födelsedagspresent, julklapp eller annat, och vad för person det är som ska ha det. Exempel: 1500kr, julklapp, 80årig farfar

2. Nästa medlem som skriver i tråden citerar valfritt inlägg (i detta fall mitt) som är obesvarat eller har mindre än 5 tips (för att undvika 10k citat för varje efterfrågan), och medlemmen svarar då på summan med ett tips på en produkt som kostar max så mycket. Produkten kan vara vad som helst, men i och med att det är ett datorforum så vore det ju bra/kul att hålla det så tekniskt som möjligt

3. Vi samma tillfälle som medlemmen skriver ett tips så får denne även skriva en egen summa om den vill.

4. Det finns inga begränsningar för hur lågt eller högt priset ska vara, men det kan ju va skönt att ligga inom rimliga nivåer!

Lite "regler" bara:

• Håll er inom rimliga nivåer på priserna, detta är som sagt saker man ska kunna köpa och inte bara önska sig...

• Max 5 olika tips per efterfrågan, detta för att undvika 10000 poster för samma efterfrågan som man måste scrolla sig igenom

• Max 1 tips per svar, dvs om jag tipsar medlemmen Adrian så får jag bara skriva 1 produkt, av samma anledning som ovan

• Undvik att diskutera för mycket och ge/ta tipsen ni har/får, det kan va okej med någon fråga och så men håll gärna tråden så ren som möjligt.

Den här tråden är mest för att ha ett ställe att vänta sig till när fantasin tryter och man inte kommer på vad man ska önska sig eller köpa i t.ex julklapp eller födelsedagspresent, och hela poängen med systemet ovan är att alla ska hjälpa alla Så så fort ni ser en efterfrågan, skriv något riktigt bra som man kan få för det priset! Men tänk på reglerna

Jag börjar med följande önskning: 3000kr, födelsedagspresent
Hoppas ni finner detta användbart och kul!

PS: Tips på "förbättringar" på detta spel/lek mottages gärna!

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: ZTE Axon 7