Kan inte uppgradera ritprogrammet SketchUp

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Kan inte uppgradera ritprogrammet SketchUp

När jag ska uppgradera SketchUp står det:

"It looks like you're license has been deactivated and is not eligible for upgrade. If you feel like this is a mistake, please contact us."

Jag har mailat dom om detta, men är det någon här som förstår? Det vekar kosta typ 5000:- att köpa ny licens och det har jag verkligen inte råd med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Du har pro-versionen sedan tidigare eller?
Duger det med sketchup make?

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Gurk:

Du har pro-versionen sedan tidigare eller?
Duger det med sketchup make?

Jasså finns det olika. Jag vet inte vad min är, den verkar bara heta SketchUp. Vad är skillnaden? Är Make gratis?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Precis
Det är ju såklart något man får för pengarna... jag kollade inte jättenoga.

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Verkar som man inte kan ändra på möblerna i gratisversionen.
https://www.youtube.com/watch?v=VnYV4881tHc
Men jag kan göra det i gratisversionen jag laddade ner nyss.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Sep 2006

SketchUp 8 Free?

Någon som har en länk till nedladdning av gratisversionen av äldre versionen SketchUp 8 Free? Jag har letat som en galning...men finner enbart version 2014 och nyare.

Saken är den att äldsta versionen som de länkar till från hemsidan (SketchUp Make 2014) är lite bristande i sin kompatibilitet med Windows XP som jag kör, och som jag anser fortfarande är det absolut bästa operativsystem som M-soft har släppt. Synd och skam att de inte byggde vidare på ett bra koncept tycker jag... :/

Tack på förhand!

[Inspiron 9400 | CoreDuo 1.83GHz | 2 x 1024MB (667MHz) | GeForce Go 7900 GS (256MB) | 120GB (5400RPM) | 3DMark05: 6333 (oklockat och originaldrivers)]