Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

klart jag rekommenderar v700, det är ett utmärkt nätaggregat. jag rekommenderar det dock inte för de som är allra mest kräsna med ljudnivå då det inte är semi-passivt och ligger så högt som 750 rpm när man inte belastar det alls.

aah, hmm det verkar rätt jobbigt ja, till sista frågan då. vilket agg baserar sig corsair hx750/850 på? och är det 100% japanska grejor?

edit: såg nu att det va 100% japanska kondensatorer ^^

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

de stängs av när de inte används såklart
Men annars så låter de knappt ändå, eller ja seageten låter mest men bara när den skriver. när den läser eller bara snurrar så är båda diskarna helt tysta :3 (konstigt nog)

Ingen mekanisk disk är helt tyst. Det är en fråga om att andra ljud i din dator maskerar diskens ljud.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Skrivet av Rozzor:

Jag köpte ett EVGA Supernova G2 850W. När man startade nätagget med dess 1/0 switch så hörde man ett svagt, ljust pip, ungefär som spoltjut. När datorn sedan var igång hördes inget sådant pip. Agget blir väldigt varmt eftersom fläkten står stilla, vilket i sin tur gör hela ditt system varmare. Och fläkten låter lite för mycket när den väl går igång, som sagt. Men kablarna är snygga och det ska ju ha bra elektriska egenskaper. Dessutom är kablarna perfekta, lättjobbade och sleevade i svart.

Jag bytte agget och körde på ett Cooler Master V700 700W agg, finns för typ samma pris. Det har en större, tystare fläkt som går hela tiden och 100% japanska kondensatorer. Seasonic tillverkar insidan på agget. JonnyGURU gav det mycket bra betyg, inga negativa punkter och så nådde det trots sin 80+ Gold certifiering till och med platinum-nivån när man körde agget i en varm miljö! Inget tjut och fläkten går tyst. Tyvärr är kablarna inte lika snygga, men allt fungerar toppenbra vilket är det viktigaste.

Låter inte bra, när det agget förövrigt är ett riktigt bra.

Skrivet av Rozzor:

Det finns en risk att man får CW i alla fall. Såklart har inte alla agg det. Med Cooler Master V700 tror jag risken är lägre då de har lagt på ordentligt med spackel eller lim på komponenterna för att förhindra CW. Se här.

Anandtech skriver om EVGA G2 850:
"The assembly quality of the Supernova 850 G2 is very good, but not really perfect. There is enough glue to improve the mechanical cohesion of the unit but not really a lot of it on the large inductors, which can make this model prone to high frequency vibrations (coil whine noise)."

Ja det verkar vara det tillkortakommande som jag hört om agget, är riktigt synd när man ser till vilken kvalité agget håller övrigt. Nackdelen med för mycket lim gör att det blir mer värme, som inte går att kyla bort lätt.

Skrivet av JonatanR:

får ta och bli CM agget
hur mycket låter det egentligen? stör mig otroligt mycket på ljud och skulle helt vilja ha 100% passivt kyld dator, men det kommer tyvärr inte hända så man får gå mest på semipassiva/ohörbara grejor :/

Skulle nog påstå att HX är det något bättre att köra på i så fall, dock inget billiga agg. Har nästan 1000% japanska caps (bara några mindre kritiska CAPS som är capxon).

Skrivet av versions:

kan säga att jag är fruktansvärt nöjd med mitt hx750i. köpte det då jag är kräsen med ljudnivå och det levererar helt klart. inget spoltjut på mitt heller, vad jag kommer ihåg så säger corsair att det har isolerats mot spoltjut för att minska ljudet (säkert mest marknadsföringsprat dock ). lite dyrare är det dock. v-serien är inte semi-passiv så den går bort direkt, v700 ligger dock stabilt runt 750-800 rpm om du nöjer dig med det.

http://i.gyazo.com/a48f53d039058c427761a94a8c0e9336.png

g2 750:

http://i.gyazo.com/8efbebdedb44a6970cfa57ef7d9afc2f.png

hx750i:

http://i.gyazo.com/b786bd4b6f4fef58616aee7aaa9b8e50.png

ett annat alternativ är ett seasonic platinum-520 fanless då det är helt passivt. valde personligen hx750i ändå för att få plats med framtida multi-gpu-konfigurationer om jag vill det och för att inte behöva oroa mig för att agget skulle överhetta (då börjar ju bara fläkten snurra).

vad gäller prestanda så är det jättefina agg allihop, så klart, så det skulle jag inte tänka på så mycket.

edit: sitter du dock med de där två hårddiskarna snurrande så lär du inte märka någon vidare skillnad, hårddiskar låter som in i helvete. rekommenderar att du sätter dem på sleep mode när de inte används.

HX är inget dåligt bygge häller. Jo, HDD kan låta en del Problemet med seaonic´s fläktlösa att vissa märker av vist spoltjut på dessa, kan vara för dom är passiva och inte går att isolera spolarna för mycket för det blir som ett täcke då, speciellt utan aktiv kylning.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar