Permalänk
Medlem

RAM-leak (?)

Ermh, jag har 16 gb RAM. Och när jag har Skype, Steam, spotify och youtube uppe så ligger usage på 90%. Är detta normalt?

Visa signatur

Om du inte citerar mig, så kommer jag aldrig hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem

Har du nå virus kanske? Du menar ram-use, inte cpu-use va? Väldigt svårt att fylla upp 16 gb men dem applikationerna.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tawen:

Har du nå virus kanske? Du menar ram-use, inte cpu-use va? Väldigt svårt att fylla upp 16 gb men dem applikationerna.

Är omöjligt då jag haft detta problem innan och installerat om windows flera gånger efter.

Japp, RAM-usage.

Visa signatur

Om du inte citerar mig, så kommer jag aldrig hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem

Ram map är ett bra verktyg för att undersöka vad som äter RAM.

I mitt fall var det vods och flash i firefox som låg cacheat i bakgrunden, även µtorrent hade mkt "gömd" ramanvändning.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

Ram map är ett bra verktyg för att undersöka vad som äter RAM.

I mitt fall var det vods och flash i firefox som låg cacheat i bakgrunden, även µtorrent hade mkt "gömd" ramanvändning.

Skrivet av Tawen:

Har du nå virus kanske? Du menar ram-use, inte cpu-use va? Väldigt svårt att fylla upp 16 gb men dem applikationerna.

hmm, nonpaged är memory leak eller?

Visa signatur

Om du inte citerar mig, så kommer jag aldrig hitta tillbaka.

Permalänk
Inaktiv

M:et i RAM står för Memory. Minne på engelska är Memory.
Random Access Memory Memory.
Dåligt namn på tråden, döp den till bara "RAM". </ironi>

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon176726:

M:et i RAM står för Memory. Minne på engelska är Memory.
Random Access Memory Memory.
Dåligt namn på tråden, döp den till bara "RAM". </ironi>

Ojdå, tänkte inte ens på det

Visa signatur

Om du inte citerar mig, så kommer jag aldrig hitta tillbaka.

Permalänk
Inaktiv

Skulle gissa på att du har någon drivrutin som gör något fel.

Prova dra ur alla USB saker du har i och starta om. Funkar inte det, prova avinstallera/ominstallera grafikkort, nätverkskort, ljudkort.

Permalänk
Avstängd

Kanske du blivit bara blivit kapad med något bit coins virus ? Kolla vilka aktiva processer du har och hur mycket de drar. Plockat bort ett sånt virus idag i en version som inte skydden ser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon176726:

Skulle gissa på att du har någon drivrutin som gör något fel.

Prova dra ur alla USB saker du har i och starta om. Funkar inte det, prova avinstallera/ominstallera grafikkort, nätverkskort, ljudkort.

Hur ska jag kunna checka RAM-usage utan Mus/Tangentbord ikopplad?

Visa signatur

Om du inte citerar mig, så kommer jag aldrig hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikitalord:

Kanske du blivit bara blivit kapad med något bit coins virus ? Kolla vilka aktiva processer du har och hur mycket de drar. Plockat bort ett sånt virus idag i en version som inte skydden ser.

Grejen är att det inte visas som en process.

Visa signatur

Om du inte citerar mig, så kommer jag aldrig hitta tillbaka.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Eliasyy:

Hur ska jag kunna checka RAM-usage utan Mus/Tangentbord ikopplad?

Du har möjligtvis inte ett Killer:nätverkskort på moderkortet? De kan ha läckor med en del äldre drivisar?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Du har möjligtvis inte ett Killer:nätverkskort på moderkortet? De kan ha läckor med en del äldre drivisar?

Killer Network Manager? Isåfall så har jag det.

Visa signatur

Om du inte citerar mig, så kommer jag aldrig hitta tillbaka.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Eliasyy:

Killer Network Manager? Isåfall så har jag det.

Mmm vad händer om du inte har det installerat?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Mmm vad händer om du inte har det installerat?

Inget leak hittills, men inget nät för den delen heller, finns det några andra drivers som fungerar med W8.1?

Visa signatur

Om du inte citerar mig, så kommer jag aldrig hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eliasyy:

Inget leak hittills, men inget nät för den delen heller, finns det några andra drivers som fungerar med W8.1?

Hade samma problem på mitt MSI. Gå in här och ladda ned drivrutinen. Tog mig hur lång tid som helst att hitta en som inte läckte minne. Gå in i enhetshanteraren och installera därigenom

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Hade samma problem på mitt MSI. Gå in här och ladda ned drivrutinen. Tog mig hur lång tid som helst att hitta en som inte läckte minne. Gå in i enhetshanteraren och installera därigenom

Ska testa denna. Men jag verkar leaka utan Killer också. Non-paged poolen liksom växer.

Visa signatur

Om du inte citerar mig, så kommer jag aldrig hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eliasyy:

Ska testa denna. Men jag verkar leaka utan Killer också. Non-paged poolen liksom växer.

Har du fått bort de gamla drivrutinerna helt och hållet? Använt driversweeper i felsäkert läge?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Har du fått bort de gamla drivrutinerna helt och hållet? Använt driversweeper i felsäkert läge?

Mapped files är väl på grund av en enhet som sitter i datorn? Har 10GB på den nu.

Visa signatur

Om du inte citerar mig, så kommer jag aldrig hitta tillbaka.