drivrutiner till processor finns inte :O

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015

drivrutiner till processor finns inte :O

hej jag köpte en ny processor intel(R) Core(TM) i5-4440 CPU @ 3.10GHz och jag har sökt som fan efter drivrutiner men hittar inte, söker jag efter fel sak? ska man söka efter chipset drivrutiner, eller vad? jag är noob jag vet..

btw Intel® Driver Update Utility hittar inget, den finns inte heller när man söker på hemsidan

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Den skickar microsoft med till operativsystemet. "intelppm.sys"

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015

ok tack, så jag ska ladda ner intelppm.sys?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Du sätter i processorn och tar ett stadigt tag i armstöden på stolen och åker med... det är inbyggt (följer med operativsystemet sa jag ju).

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av roflkorv:

hej jag köpte en ny processor intel(R) Core(TM) i5-4440 CPU @ 3.10GHz och jag har sökt som fan efter drivrutiner men hittar inte, söker jag efter fel sak? ska man söka efter chipset drivrutiner, eller vad? jag är noob jag vet..

btw Intel® Driver Update Utility hittar inget, den finns inte heller när man söker på hemsidan

Det kommer med dom flesta os, men det är chipsetet du ska titta efter

Moderkort: MSI Z270 M3 Gaming CPU: I7 7700K (4,9)
RAM: Corsair Vengeance LED 16GB DDR4 3200 MHz Kylning: Corsair H100i Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :MSI GTX 1070 Gaming X 8GB Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: NZXT H440 Rött Monitor: Acer XB271H G-Sync
Tangentbord: Steelseries Apex M800 Mus: SteelSeries Rival 700

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015

ok, missförstod. men det är ett problem till jag avinstallerade en proccesor/kärna(?) där i enhetshanteraren, hur får jag tillbaka den?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av roflkorv:

ok, missförstod. men det är ett problem till jag avinstallerade en proccesor/kärna(?) där i enhetshanteraren, hur får jag tillbaka den?

Den kommer tillbaks när du startar om datorn (jag var tvungen att testa själv, spännande om den INTE gjort det)