Två skärmar ikopplade = 100% cpu nonstop?

Permalänk

Två skärmar ikopplade = 100% cpu nonstop?

Jag kopplade precis in två skärmar i mitt system, i5 2500k, 780ti. Så det borde inte vara några problem kan man tycka.
Detta är första gången jag testar att använda två skärmar, den ena körs i 144hz och den andra 60hz.

Drog igång Trials: Fusion på min primära skärm och lade en youtubevideo på min andra skärm, vips så drog processorn upp i 100% och jag hade 1 fps i spelet samt musiken från youtube hackade. Kopplade ur min extra skärm och testade igen, 100% cpu, 1fps ingame och musiken hackar.

Jag hade valt att utvidga skärmen i nvidias kontrollpanel som jag läst att man skulle göra. Så spelet kördes inte på båda skärmarna.
Idle är processorn på 6-12% men så fort jag kör igång ett spel så hoppar den upp på 100% direkt och allt hackar.

Frågan är, vad har jag lyckats pilla på som jag inte borde?

Permalänk
Medlem

Har du kopplat rätt, båda skärmar i grafikkortet och inte en i moderkortet och andra i grafikkortet?

Visa signatur
Permalänk
Livsnjutare 😎

Eller har en USB-> VGA/DVI/HDMI Adapter som kör mjukvara som DisplayLink eller liknande?

De programvarorna och lösningar äter cpu för just sådana här lösningar, och är värdelösa mer eller mindre.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Jag löste det hela själv. Såg en grön lampa lysa på min webcam ovanpå skärmen, undrade varför den var igång och kikade nere i högra hörnet med små ikonerna. Där låg webbkamerans egna lilla skitprogram och körde gärnet, stängde av och nu är allt som det borde

Hatar sånt som automatiskt startar upp med windows, nyinköpt som den är tänkte jag inte på att det kunde vara problemet.

Tack för svaren ändå!