Video: Project Cars jämförs mot verkligheten

Permalänk
Melding Plague

Video: Project Cars jämförs mot verkligheten

En spansk bilspelsentusiast fortsätter att ladda upp videosnuttar från den kommande racingsimulatorn Project Cars, nu senast där spelet jämförs mot verkligheten.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att förboka specialversionen av spelet och kanske en ny ratt (min gamla är ratten som lanserades av Logitech tillsammans med gran turismo 3)

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Trevligt! Bilsimulatorer dräller det ju inte av (realistiska sådana)..

Permalänk

Jo, man såg ju rätt klart vilken som var riktig... Dum jämförelse, men antar att det är bra med lite reklam.

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk
Medlem

Fula texturer på vänstra sidan.

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem

Små texturer. Syns ganska väl på gräs och sandpartierna. Även det vanliga problemet med smutsiga och slitna objekt blir alldeles för rena. Ett exempel Curbsen.
Annars ser det väldokumenterat från verkligheten och troligen något för bilsimulatornördarna att sätta tänderna i

Permalänk
Medlem

Är det inte väldigt dålig kvalitet på den filmade versionen?

Tycker det verkar lågupplöst, hårt komprimerat och en framerate som gör att det ser riktigt illa ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Trevligt! Bilsimulatorer dräller det ju inte av (realistiska sådana)..

Rfactor 2, iRacing, Forza 5, Assetto Corsa, Raceroom, Project cars.
Skulle kalla dom försök till realistiskt.

Permalänk
Medlem

De ser ju ut att ha lyckats bra med grafiken, och prestandan på bilarna ser ju ut att ligga bra till jämfört med verkligheten, fysiken är svårt att säga nått om innan man provat spela själv.
Men ljudet, där har de en bit kvar att jobba på. För mig är ljudet väldigt viktigt om man ska få den rätta känslan, motorn på formel bilen ska ju verkligen ha ett morrandet från lång ner i strupen och inte låta som en upptrimmad elmotor.

Ser bra ut hittills och kan verkligen bli nått stort men än finns det jobb kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Är det inte väldigt dålig kvalitet på den filmade versionen?

Tycker det verkar lågupplöst, hårt komprimerat och en framerate som gör att det ser riktigt illa ut.

Tänkte också på bildkvaliten på kameran som sitter på bilen.
Om man ska göra ett sånt här test så måste man ju ha en väldigt bra kamera monterad på bilen.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Wolfkin:

De ser ju ut att ha lyckats bra med grafiken, och prestandan på bilarna ser ju ut att ligga bra till jämfört med verkligheten, fysiken är svårt att säga nått om innan man provat spela själv.
Men ljudet, där har de en bit kvar att jobba på. För mig är ljudet väldigt viktigt om man ska få den rätta känslan, motorn på formel bilen ska ju verkligen ha ett morrandet från lång ner i strupen och inte låta som en upptrimmad elmotor.

Ser bra ut hittills och kan verkligen bli nått stort men än finns det jobb kvar.

Håller helt med, ljudet är under all kritik.
Assetto Corsa må vara "fulare" men ljudet är mycket bättre vilket gör helhetsupplevelsen så mycket bättre.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Frågan är ju hur de filmat IRL. Det luktar låg fps med 720p/1080p som bäst och då framstår spelet som snarlikt, speciellt med så liten ruta i förhållande. Tyvärr bara PR-trick.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Trodde först att den högra var irl. Men såg sedan hus och sådant och märkte skillnad :0

Permalänk
Inaktiv

Roligt att Sweclockers uppmärksammar bilspel/simulatorer

Permalänk
Medlem

Är "IRL"-bilden filmad med en potatis?

Och på formel 1 videon så såg däcken ut som en påse skit i jämförelse mot irl.

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Många ställen som man ser att ena är datorgenererad tyvärr, dock ser det rätt hyfsat ut ändå...

Permalänk

Ljudet verkar enligt mig stämma hyfsat.
Det låter nog inte mer om en så liten motor.
Ang fysiken kan vi väl bara hoppas att dom verkligen försöker så det inte blir ett nytt NFS spel

Visa signatur

STATIONÄR: 2x Acer led 24" 1920x1080 - Asus Maximus VI Formula - Intel i7 4770K - Corsair H80i - Kingston HyperX 32GB 2400Mhz - Asus 770 GTX OC 4GB - Kingston HyperX 120GB SSD - WD Black 1TB x 2 HDD - Corsair AX860i - Corsair Obsidian 750D - Windows 7 - CPU idle/load 33/75 - GPU idel/load 32/77 - PSU idel/load 30/50
BÄRBAR: LenovoT420 - i7 - 8GB 1333Mhz - 160GB SSD

Permalänk

Intressant jämförelse, angående kvalitén så är det en GoPro utan tvivel. Det är väl ganska svårt att kommentera kvalitén med tanke på att det inte finns så många rullar med just den bilen på den banan? Filmen kanske inte är gjord till jämförelsen?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter Bengtsson:

Ljudet verkar enligt mig stämma hyfsat.
Det låter nog inte mer om en så liten motor.
Ang fysiken kan vi väl bara hoppas att dom verkligen försöker så det inte blir ett nytt NFS spel

Jag har kört det sedan 2012 och de har kommit långt vad det gäller realismen i fysiken också.
Numera har de däcksimulering och fler laserskannade banor är på väg. Det går inte att jämföra med
något av Shift-spelen på något plan.

Permalänk
Föredetting

Det ser ju onekligen bra ut... Men det sista jag bryr mig om i en racingsimulator är grafiken. GTR 2 och Richard Burns Rally (som är från tiden jag lever i) har fullt tillräcklig grafik för min smak, om körupplevelsen är sämre spelar det ingen roll att det är snyggt.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk

håll er till assetto corsa, bättre spel och mycket bättre ljud.

Permalänk
Inaktiv

Bättre sent än aldrig?

Permalänk
Inaktiv

Den högra körs på fattiga 30 fps ser det ut som - helt värdelöst i ett bilspel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fillelito:

Jo, man såg ju rätt klart vilken som var riktig... Dum jämförelse, men antar att det är bra med lite reklam.

Japp, för det stod ovanför bilden på första videon och under på F1 videon, så det var inte svårt att se alls.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk

Så hur jämför detta med Assetto Corsa, ni som vet?

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem

Klart Spelet ser bättre ut när dom har filmat IRL med en potatis :S

Permalänk
Medlem

Lol spelet hade högre fps, r3al1ty fail

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk

Det jag stör mig på är att folk kallar FG1000 för F1 !

Spelar ni spel på eran DATA eller DATOR?

JA. Jag är en motorsports fantast. Speciellt F1 ( Formula 1 )

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Rfactor 2, iRacing, Forza 5, Assetto Corsa, Raceroom, Project cars.
Skulle kalla dom försök till realistiskt.

Glöm inte GSC2013.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat detta och Assetto ungefär lika mkt (ca 50h).
Har även kört endel på bana med en RX-7a så jag har lite erfarenhet av hur en bil beter sig.
Kan säga att båda spelen simulerar bilfysik bra. Assetto är lite roligare att köra så som det är idag, men då är inte project cars färdigt ännu. Många bilar som inte fysiken är klar på.

Angående ljudet så är project cars överlägset Assetto. Ni som säger annat kan inte ha spelat båda.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Asus Z490 TUF Gaming plus wifi | I7 10700k | Corsair 16Gb DDR4 3000Mhz | Samsung 970 evo 1tb | MSI RTX 3070 Gaming X Trio | Skärm: Acer Predator XB271HU, LG CX 48" OLED