Plantronics Voyager Legend till dator och telefoner

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2009

Plantronics Voyager Legend till dator och telefoner

Hej

Idag har jag Plantronics Voyager Legend SE som jag använder till Sony Xperia Z2. Jag vill också använda den till min dator och min Ip telefoni, frågasn är vad behövs?

Mvh Fredrk

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel I74 4820k, Asus X79-Deluxe, 16GB RAM and Asus GTX1080

Game control: Razer Nostromo, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Saltsjöbaden
Registrerad
Jun 2014
Skrivet av freddehboy:

Hej

Idag har jag Plantronics Voyager Legend SE som jag använder till Sony Xperia Z2. Jag vill också använda den till min dator och min Ip telefoni, frågasn är vad behövs?

Mvh Fredrk

En bluetooth dongle.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008

Står inget på deras hemsida, men i manualen pratar de om att man kan para den till flera enheter. Så en bluetooth dongel behöver du. De säljer även speciella donglar men vet inte om de är bättre. Jabras specialdonglar ska med deras headset klara 30-100m istället för 10-100m som vanliga bluetooth, men vi ställer oss frågande till det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2009

Jag har tittat lite och ser att mitt headsett har Bluetooth Version 3.0 jag har 4.0. Är det, det som är felet?

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel I74 4820k, Asus X79-Deluxe, 16GB RAM and Asus GTX1080

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008

Dongeln ska vara bakåtkompatibel. Så inga problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2009

Jag har även köpt en v3 dongel utan resultat, ska lämna tillbaka den, är det någon som har fått detta headsett att fungera med datorn?

Finns det andra bluetooth headsett med datorkompatibilitet direkt från tillverkaren?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2009

Hej

Jag har lösningen, se: http://www.plantronics.com/uk/product/bt300?skuId=sku6620015

Enligt Plantronic ska det fungera

Vet någon hur man kan få in sin IP telefon i datorn?