Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Säter
Registrerad
Dec 2011

Överklocka i5 2500k på Asrock Z68

Hej jag skulle veta om det finns någon bra guide eller någon vänlig själ som skulle kunna hjälpa mig med överklockning på min processor! Jag kan i princip ingenting om överklockning bara läst på lite av grunderna! Tack på Förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2011

Ett tips är att först läsa denna(http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-av-processorer/723298-faq-overklockning/) guiden. Där står riktigt bra med information så man vet hur man faktiskt gör, vad som händer och hur det fungerar. Sedan är inställningarna i BIOS olika på varenda moderbord/märke så ett tips är att kolla på youtube UTAN att göra exakt som dom gör på videon då alla processorer är unika och överklockas olika och olika bra. Det var i alla fall så jag gjorde för att överklocka min processor från 2.8 till 3.8 GHz!

Asus Z97-A | Intel Core I5 4690K | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair VENGEANCE 8GB CL9 1866Mhz | Asus Strix GTX 960 2 GB OC | Corsair RM 650W 80+ Gold | Corsair Obsidian 450D | Corsair SSD Force GT 120GB | Western Digital Caviar Black 1TB 64MB SATA III | Windows 7 Professional 64-bit |