Antec Kühler 1250 (efterlyser hjälp med ikoppling)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ROG Community
Registrerad
Aug 2010

Antec Kühler 1250 (efterlyser hjälp med ikoppling)

Jag skulle behöva lite vägledning när det gäller inkopplingen av Kühler 1250...

Fråga 1
När jag packade upp kylaren, hade den redan kablar förmonterade som på bild 1. Från "To Fan" till "Fan".
Ska jag lämna detta som det var när jag packade upp det?

Fråga 2
Kylplattan hade också denna kabel med två huvuden tomma som ni ser på bild 2.
Jag vet inte alls vad jag ska göra med denna kabel, om det ska till användning eller inte, isåfall var?

Fråga 3
Jag har hört att det är rekommenderat att använda en 12 Volts 3 pin till molex från "To Power"
direkt in till PSU'n istället för CPU fan connectorn på moderkortet. Detta eftersom kylaren har
två pumpar, två fläktar, LED och att det kan bli problem för moderkortet att orka med detta?
Kan detta vara sant, eller kan jag med all säkerhet bara plugga i "To Power" direkt in till
CPU fan connector på moderkortet?

Fråga 4
Borde jag låta bli att plugga in USB-kabeln i moderkortet tills dess att jag installerat Windows 8
och installerat drivrutinerna till kylaren? Alltså lämna USB-kabeln till det allra sista i
installationsprocessen? Jag vet att jag var rekommenderad att göra det med Antecs tidigare
generation vattenkylare, men har inte hört något om denna.

CPU: Intel Core i7-4790K @ 4.50 GHz MB: ASUS ROG Maximus VI Extreme - ATX/Z87 Cooler: Antec Kühler H2O 1250 HDD: SSD's Graphic Card: ASUS GTX TITAN Z - 12GB RAM: Corsair Dominator Platinum 32 GB 2400 MHz Keyboard: Logitech G19S Mouse: Logitech G402 Hyperion Fury Monitor: ASUS ROG Swift PG279Q PSU: Corsair AX1500i 1500W OS: Windows 10 Pro x64 Computer Case: NZXT Phantom 820 FullTower - White VR: HTC Vive

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011

ok! Den single kablen från pumpen skall in i cpu header och är pumpen.
På den andra med 4st anslutningar är för fläktar.
Om du följer den så får dom två första anslutningarna ström från pumpen men för att kunna driva 2st till behöver honan på kabeln kopplas in till en fan header och då får du 2st uttag till som funkar på kabeln.

Du kan koppla usb direkt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ROG Community
Registrerad
Aug 2010

Så om jag har fattat det rätt nu... så är den "tomma" connectorn med två huvuden till för om man vill köra push & pull config och kan alltså bara lämnas åt sidan om man enbart kör med konfigurationen som kommer som standard med kylarn?

Och jag kan direkt plugga i CPU header utan att behöva singel 12 volt från PSU'n?

Skrivet av TimMy2003:

ok! Den single kablen från pumpen skall in i cpu header och är pumpen.
På den andra med 4st anslutningar är för fläktar.
Om du följer den så får dom två första anslutningarna ström från pumpen men för att kunna driva 2st till behöver honan på kabeln kopplas in till en fan header och då får du 2st uttag till som funkar på kabeln.

Du kan koppla usb direkt.

CPU: Intel Core i7-4790K @ 4.50 GHz MB: ASUS ROG Maximus VI Extreme - ATX/Z87 Cooler: Antec Kühler H2O 1250 HDD: SSD's Graphic Card: ASUS GTX TITAN Z - 12GB RAM: Corsair Dominator Platinum 32 GB 2400 MHz Keyboard: Logitech G19S Mouse: Logitech G402 Hyperion Fury Monitor: ASUS ROG Swift PG279Q PSU: Corsair AX1500i 1500W OS: Windows 10 Pro x64 Computer Case: NZXT Phantom 820 FullTower - White VR: HTC Vive

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011

Det är så jag gjort med min antec 1220.
Men pumpen kommer gå fullt hela tiden så spelar ingen roll vart man lägger den. Inte på modernare moderkort vad jag vbet iallfall

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ROG Community
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av TimMy2003:

Det är så jag gjort med min antec 1220.
Men pumpen kommer gå fullt hela tiden så spelar ingen roll vart man lägger den. Inte på modernare moderkort vad jag vbet iallfall

Härligt, då har jag fått lite mer klarhet!