Datorn startar igång sig själv efter avstängning

Permalänk
Medlem

Datorn startar igång sig själv efter avstängning

Hallå! Skrev en tråd om detta förra veckan. Datorn startar upp sig själv (Vanligtvis en gång under lördag/Söndag) efter att jag stängt av den. Har stängt a Wake-On-Lan och tagit bort automatiska uppdateringar från Windows update. Provade att köra kommandot powercfg -lastwake för att se vad som startade datorn senaste gången (idag). Så här står det:

C:\Windows\system32>powercfg -lastwake
Wake History Count - 1
Wake History [0]
Wake Source Count - 1
Wake Source [0]
Type: Device
Instance Path: PCI\VEN_8086&DEV_8CB1&SUBSYS_85341043&REV_00\3&11583659&0&A0
Friendly Name: Intel(R) USB 3.0 eXtensible Host Controller - 0100 (Microsoft
)
Description: Intel(R) 9 Series Chipset Family USB xHCI Host Controller - 8C
B1
Manufacturer: Generic USB xHCI-värdstyrenhet

C:\Windows\system32>

Någon som vet vad det innebär? Om det är fel på hårdvaran får jag i värsta fall lämna in datorn på reparation hos inet.

Permalänk
Medlem

Något via USB som startar den, vad har du kopplat via USB?
Man kan ställa in i BIOS att man skall starta via USB, typ röra tangentbordet eller musen.

Permalänk
Medlem

Trådlös xbox 360 kontroll, steelseries tangentbord och mus. På vilken flik i Bios kan man ställa in det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arbogast:

Trådlös xbox 360 kontroll, steelseries tangentbord och mus. På vilken flik i Bios kan man ställa in det?

Sök runt.

Permalänk
Medlem

Fick detta problem efter att jag installerade min nya M.2. SSD.

Stänger jag av datorn så startar den igen efter ett par sekunder, men den bootar inte upp.
Bara fläktar som snurrar och leds som lyser..
Har inte hunnit kolla vidare på problemet, men är det någon som har något tips på vad det kan vara, tar jag tacksamt emot det.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD