Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011

Proccesor användning 100%

Tjena Sweclockers! Länge sen jag skrev något här, eller var här över huvudtaget men har fått ett litet problem på händerna, dit jag inte kan hitta någon lösning.

Min proccesor ligger alltid i maxfart? När jag går in i spel ligger den på 100% konstant, nu är jag ute på desktop, med endast chrome igång och användningen ligger på 80% isch.

Jag har en 3570K och problemet uppstod idag, aldrig haft detta förut. tempen ligger på 40C (Sluten vattenkrets) vilket är rimligt under en sådan load. Är det någon som har något tips vad det kan va som äter på min användning?

Edit:
Kan tillägga att jag brukar ligga på 240fps när jag spelar CS:GO, nu maxar den kanske på 90 men får droppar hela tiden.

I aktivitetshanteraren så är det ingenting speciellt krävande, Chrome drar ju hur mycket som helst. Men även när jag stänger av allt och bara kör hanteraren så ligger det på 80%.

Någon kommer säkert tipsa om att "Starta om datorn" även det är gjort.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Mar 2012

Ta upp akitivitetshanteran och kolla genom process. Csgo älskar att käka cpu och gpu också.

Edit: Vad har du för övriga specs?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av wezc00:

Ta upp akitivitetshanteran och kolla genom process. Csgo älskar att käka cpu och gpu också.

Skrev precis en edit, när jag sitter på endast desktop och ingenting annat, så ligger den på 80% anvädning

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Kolla vad som käkar 80% i aktivitetshanteraren.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av dabman:

Kolla vad som käkar 80% i aktivitetshanteraren.

http://gyazo.com/49fd82856e46882c4d657bd41f5a5d31
svchost.exe?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

Virus brukar gömma sig bakom svchost

GTX 1080, Intel 5930K 4.0GHZ, Noctua NH-D15,ASUS X99 DELUXE, 16GB DDR4 Corsair, Fractal design r5, Corsair AX 1200i, Samsung 950 256GB, 1TB HDD.

AMD r9 280X Vapor-X, AMD 8350@4.4GHZ, 212 EVO,Gigabyte GA-970A-DS3P , 8GB DDR3 Corsair, Zalman Z11+, EVGA 500W, 120GB kingston v300 SSD, 1TBSeagate HDD.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Mar 2012

Ladda ner Malwmarebytes och sök igenom datorn

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Iggesund
Registrerad
Okt 2002

Det verkar som du har fått in nå skit på datorn din. Testa att köra en koll med Malwarebytes och se om du hittar nått.
http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_...

Utifall du inte har nått antivirus heller.
http://free.avg.com/se-en/homepage

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

svchost.exe är en värdprocess för andra processer och tjänster.
Och det finns flera svchost.exe som körs ofta mellan 10-15 st

Om du laddar ner Process Explorer så kan du ta reda på exakt vad det är som körs under den värd (svchost.exe) som tar upp 80%

Det går också bra att se vilka tjänster som finns under aktuell svchost.exe genom at du i aktivitetshanteraren flik processer markerar den svchost.exe sedan högerklickar och väljer gå till tjänster, dessa tjänser som finns under svchost.exe markeras då.

Cooler Master ATCS840, corsair AX750, Asus Sabertooth X58, i7 950, Highend vattenkylning, 12Gb Corsair, GTX275, Raptor 150, Spinpoint F1 1Tb x3, WD 640black, Windows 7 x64, Asus Xonar Essence STX. Skärm Dell U2711.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011

Tack för alla snabba svar, En avast körning rensade rubb och stubb