Ny som foldare eller nyss återupptagit folding? Säg hej!

Permalänk
Medlem

Ny som foldare eller nyss återupptagit folding? Säg hej!

Tänkte bara göra en liten tråd som hälsar alla nya sweclockers foldare välkomna! Och ni får en möjlighet o säga hej!

Alltid roligt att se nya personer i foldingdelen i forumet!

Så skriv gärna hej i tråden ni nya nissar som har hittat hit!

// atego

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Vad är folding?

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggwp:

Vad är folding?

Testa valfri sökmotor vetja.
https://www.google.se/search?q=folding
https://duckduckgo.com/?q=folding
http://www.bing.com/search?q=folding

Eller så kan du läsa den klistrade tråden.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Men Lemon, jag gillar ju att prata med er medlemmar

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggwp:

Men Lemon, jag gillar ju att prata med er medlemmar

Folding är att du donerar oanvänd CPU/GPU kraft till att emulera proteiner som "viker" sig (Därav namnet) och därigenom hjälpa till att förstå hur sjukdommar som cancer, Parkinssons och Alzheimers blir till och hur det eventuellt kan botas.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Folding är att du donerar oanvänd CPU/GPU kraft till att emulera proteiner som "viker" sig (Därav namnet) och därigenom hjälpa till att förstå hur sjukdommar som cancer, Parkinssons och Alzheimers blir till och hur det eventuellt kan botas.

Wow, försökt förklara för mina vänner var folding är och du fixar det spot on på en mening. Tar och lyfter fram denna text nästa gång jag ska förklara

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Folding är att du donerar oanvänd CPU/GPU kraft till att emulera proteiner som "viker" sig (Därav namnet) och därigenom hjälpa till att förstå hur sjukdommar som cancer, Parkinssons och Alzheimers blir till och hur det eventuellt kan botas.

Låter ju jättebra. Kan du förklara hur det fungerar för mig rent praktiskt om jag ger mig in på det?

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggwp:

Låter ju jättebra. Kan du förklara hur det fungerar för mig rent praktiskt om jag ger mig in på det?

Du installerar ett litet program som om du inte ändrar inställningarna för det startas när du loggar in på din dator, sedan finns det inställningar för hurvida du vill att programmet alltid ska jobba 100%, bara göra en lättare belastning när du använder datorn eller bara jobba när du inte rört datorn på 10-15 minuter. Du skaffar dig ett användarnamn (Behövs ingen registrering, men det rekommenderas för att få ut mera poäng, så kallad PPD.)

Din dator kommer att gå lite varm och kanske flåsa lite mer än vanligt medans programmet körs (beroende på vad för kylning i datorn du har).

Med Folding finns det två aspekter. Den första är ren välgörenhet, den andra är att du "tävlar", antingen ensam eller om du går med i ett lag (Så som SweClockers Folding lag). Beroende på vad för hårdvara du har så får du olika mycket poäng när du foldar.

Generellt sätt så får du mycket högre poäng om du foldar bara på GPUn gämnför med bara på CPUn på grund av hur mycket snabbare den är. Men så klart om du foldar på båda två är det ännu bättre.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Detta låter riktigt spännande. Kul att sätta hårdvaran till riktig nytta! Tack för de fina förklaringarna Nod och 47an.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem

Återupptog min folding igår. Hoppas på att kunna hålla 30k ppd och har ett minimum på 6k från mina servrar.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

Äntligen är jag tillbaka för en stund. När jag var som mest aktiv så låg jag på top 10 i sweclockers lag. Det är ett hårt slag mot stoltheten och halka ner mot plats 60... Det ska vi göra något åt. Och ni andra foldare som inte foldar aktivt kan ju ta er i kragen ni också!

Visa signatur

i7-5930K @ 4,3Ghz - H100i - Evga X99 classified - Corsair Vengence LPX 2666Mhz 32Gb - Evga GTX980 SC SLI
Evga Supernova 1300 G2
Laptop: ASUS G55V

Permalänk
Medlem

Tillbaka, dock är min rig just nu inte extremt mäktig. Får se hur det blir med det, men iaf. Go Swec!

Permalänk
Medlem

Fanx!
Ja det var så jag tänkte, det är kul för de som redan foldar att se att nån joinar dem. Sedan får vi se om burken, är rätt trött på min så

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hej, börja igår 3x 290 vattenkylda borde hjälpa lite.

Permalänk

Hejsan!

Tänkte att min rigg kunde få stå och ticka lite PPD för ert lag under tiden man är på jobbet

Vik på....

Mvh
Mikael

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har nyligen börjat folda i mindre skala - strax uppe i 200000 poäng vilket inte är mycket men det är gött att bidra åtminstone lite grann till hedervärd forskning. Har bara kört via Chrome-tillägget hittills, vet inte om det funkar sämre än klienten.

Permalänk
Medlem

Får väl säga hej, kört igång en klient på min lilla Xeon E3-1241 V3 här hemma, lyckades till sist få igång GUI för inställningarna och ställa in att även grafikkortet skulle få svettas lite

Naturligtvis vill man hjälpa SweC så det är också inställt.

Permalänk
Medlem

Började folda igår efter cirka ett års uppehåll, bara en i3 i min lilla filserver, men det är alltid något.

Permalänk
Medlem

Jag började folda igår. Jag har gratis el men hyresvärden är snål som fan med värmen så jag får ut dubbel nytta av foldandet.

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Raisecheckfold

Började folda för några dagar sedan med hd7970, processorn foldar jag inte med då det slöar ner datorn, men efter flera dagar ligger tempen på grafikkortet på 57 grader med runt 60 procent fläktstyrka. Kör i 1070mhz core. Tyvärr har jag låst volt, Någon som vet hur man kan låsa upp voltstyrningen så att jag kan få upp den i högre clocks, för just nu räcker det med att jag höjer till 1075mhz så får jag artifacter och tex spelen hänger sig.

Hursomhelst så är det kul att kunna tillföra något mot denna förbannade cancern som var och varannan verkar få. Annars är ett bra sätt att skydda sig mot det genom att äta frukt och bär, sallader spenat och sånt, ät mindre kött, speciellt processat kött.
Jag har registrerat mig i sweclockers team btw.

Permalänk

Efter att min mamma gått bort i cancer den 1/12 -15 har jag återupptagit folding.
Kör bara på min arbetsdator under dagarna, men det blir ändring på det när min internetuppkoppling blir installerad.

/Magnus

Visa signatur

| Silverstone FT02S | Asus Sabertooth P67 | Intel i7 2600K | Corsair VX550 | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 16GB | ASUS Geforce GTX580 | Samsung 850 SSD 256GB | Samsung Spinpoint F1 500GB | Samsung Spinpoint F1 1TB x 2 | Noctua NH-D14 | Samsung 27''| Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LillMange:

Efter att min mamma gått bort i cancer den 1/12 -15 har jag återupptagit folding.
Kör bara på min arbetsdator under dagarna, men det blir ändring på det när min internetuppkoppling blir installerad.

/Magnus

Din hjälp behövs, kanske kan vi tillsammans bromsa upp cancerns (och andra sjukdomars) framfart.
Även folding i mindre skala hjälper, enligt devisen "många bäckar små".

Permalänk
Medlem

@Mizcak: Har nu sålt mitt grafikkort då det inte håller måttet i nyaste spelen längre, men inom väldigt snar framtid så ska jag införskaffa mig ett r9 390x 8gb, då ska jag börja folda igen, den lär göra mer nytta än ett hd7970. senare blir det nog crossfire på r9 390x och en stor 4k tv som skärm,

Permalänk
Medlem

The winter is coming.. och gamla atego tänkte säga hej! allt har lugnat ner sig lite iomed husköpet och slängt ut tjejen..så kommer va lite mer aktiv på forumet här framöver kört igång mitt 970 lite hårdare och ligger på plats 37 i sweclockerslaget..vore kul o plocka en plats till..

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Jodå jag behöver värme i garaget även i år.
Dock så går det inte så hemskt bra:

23:48:45:Enabled folding slot 00: READY gpu:0:G92 [GeForce GTS 250]
23:48:45:WU00:FS00:Downloading core from http://web.stanford.edu/~pande/Win32/AMD64/NVIDIA/G80/beta/Co...
23:48:45:WU00:FS00:Connecting to web.stanford.edu:80
23:48:46:ERROR:WU00:FS00:Exception: Failed to access core package

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Medlem

@Provetector: Det verkar vara svårt att få igång tyvärr, den generationen grafikkort ser ut att inte stödjas längre.

https://foldingforum.org/viewtopic.php?p=273981

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

@Brainsplitter: Tråkigt att det inte finns några arbeten för det kortet.
Har ett 9600Gt gåendes som jag labbat med och den får fortfarande block.

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

@Provetector: Det verkar vara svårt att få igång tyvärr, den generationen grafikkort ser ut att inte stödjas längre.

https://foldingforum.org/viewtopic.php?p=273981

Stämmar, stödet för det grafikkortet är borttaget! :/

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Tänkte bara säga hej!
Har kommit igång litegranna som foldare igen efter ett längre uppehåll. Hoppas att jag kan låta datorn stå sen under ett tag framhöver. Men vad skillnad det har blivit i foldandet på några år.

Jag tyckte jag hade kämpat ordentligt när jag väl höll på och fick ju ihop typ 100K/månad. Min nya dator gör 500K/dag....

Kul att vara tillbaka iaf

Visa signatur

"Man kan aldrig vara bäst ändå så.. "

// Haseman