Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Wifi kort som dog?

First off jag vet inte om den här tråden är i rätt kategori, men ingen annan såg bättre ut så jag postar här.
Jag kom hem från ett lan tidigare idag. När jag kom hem satte jag datorn på plats och bootade igång den. Det är då en m-itx burk med intregrerat wifi kort så jag öppnade upp chrome och surfade i så där 10 min sen dog internetet helt och hållet, fast windows detectade wifi kortet fast kunde se inte ett enda nätverk. Jag skruvade av antennerna (bluetooth och wifi) och skruvade tillbaka, inget hände. Slutade med att jag fick plocka isär nästan hela burken för att ta ut det lilla wifi kortet och satte tillbaka det. Still inga nätverk detectades och det är ungefär var jag är nu. Sitter med usb adapter som är halv seg och wifi hotspot från mobilen. (Usb Adapten når inte till routerns räckvidd). Så hur ska jag få det här att funka, tror ni att jag kan kontakta msi och få en ny av den lilla wifi kortet eller ska jag köpa en kraftigare usb adapter och bara skita i det integrerade wifi kortet. Har ni några tankar och idéer va fan som har hänt?

Specs:
Mobo: MSI Z97i Gaming Ac
CPU: i5 4690k
GPU: Zotac GTX 970
PSU: Cooler Master V550 80+ Gold
HDD: WB Black 1Tb
Chassi: Bitpheonix prodigy