Permalänk
Skrivet av Triton242:

Nej det är nog inte så många som använder sina datorer till att köra stress test som främsta uppgift.

Det handlar istället om att på enkelt sätt ta reda på att ens dator är stabil nog att klara alla olika scenarion ens dator jobbar med för att slippa bluescreens och program crashar i framtiden. Tycker man inte detta är helt nödvändigt är det ju upp till var och en men jag personligen vill inte sitta och fundera över var ev program slutar att svara eller något annat konstigt händer.

Man behöver inte fundera så mycket bara öka volten lite eller sänka klocken ett snäpp.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Man behöver inte fundera så mycket bara öka volten lite eller sänka klocken ett snäpp.

Nej söker man bara hög Mhz så visst. Dock inte så produktivt Själv gillar jag att att veta att grejorna är korrekta och jagar inte E-penis.

Permalänk
Skrivet av Triton242:

Nej söker man bara hög Mhz så visst. Dock inte så produktivt Själv gillar jag att att veta att grejorna är korrekta och jagar inte E-penis.

Jag skrev faktiskt att man kan sänka klocken också:( och grejorna jag använder är också lika korrekta som din.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Jag skrev faktiskt att man kan sänka klocken också:( och grejorna jag använder är också lika korrekta som din.

Var faktiskt inte tänkt att anfalla din rigg specifikt. Ledsen om du upplevde det så :/