Kompatibla RAM-minnen till mina nuvarande

Permalänk
Medlem

Kompatibla RAM-minnen till mina nuvarande

Hejsan!

Börjar verkligen kännas att jag endast sitter på 4GB RAM nu så tänkte utöka till 8GB. Därför undrar jag nu vad jag behöver kolla på när det gäller kompabilitet med min nuvarande dator. De minnen jag har är DDR3 på 1333MHz och PC10600 (?). Gäller det bara att hitta ram minnen med DDR3 eller hur funkar det, är t.ex dessa minnen kompatibla?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=688386

Och till sist vill jag också passa på att fråga, spelar det någon roll iaf jag köper 4GB eller 2x2GB? Mina nuvarande är 2x2GB ifall det är relevant.

Tack på förhand och ha en bra kväll!

Visa signatur

Antec Three Hundred | ASRock Z97M Anniversary | Intel i7 4970K | XFX Radeon HD5770 | Cooler Master Silent Pro 500W | Kingston DDR3 4GB 1333Mhz | Western Digital Caviar Black 640GB | Samsung EVO 840 120GB

Permalänk
Medlem

Samma storlek har större chans att fungera utan kompabilitetsproblem men det ska fungera oavsett.

I övrigt bör du tänka på att det är de minnen med lägst frekvens som avgör vad du kan köra. Det är alltså ingen mening med att köpa 1600MHz minnen om det finns 1333MHz till ett lägre pris.

I övrigt gäller att det är ddr3 (antar 1150 för signatur) och att de rent fysiskt får plats i datorn

Visa signatur

Protonmail: enkel krypterad mail gratis
BitWarden: krypterad lösenordshantering man kan, men inte måste, köra på egen server