Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Problem med ny CPU samt Moderkort.

Hej SweClockers!
Har precis bytt CPU samt Moderkort (från 4670k + z87) till 4790k + msi z97 gaming 5.
Jag installerade om windows 7 på min boot-disk och fixade alla drivrutiner, men inget program som avläser temps etc fungar! (Endast XTU - intel extreme tuning utility)
CPU-z fryser vid Monitoring steget i uppstart, HWMonitor hänger sig direkt rutan öppnas och HWiNFO hänger sig direkt.
Provade även dra stresstestet i XTU i 5 minuter och kom upp i 60grader. Jag har en Noctua NH-D15 och detta kändes väldigt varmt för denna, då det e samma temps som jag fick med min 4670k i stock*

Vad kan ha blivit fel..? Allt är monterat som de ska, alla skruvar är åtdragna etc... Hjälp!

*EDIT* Såg nu att jag fick upp en notis ang. uppdatering utav windows 7 (inte kunnat uppdatera tidigare då ingen ny uppdatering hittades) - ska uppdatera och se vad som händer, det är trotsallt aldrig uppdaterat innan.
*EDIT 2* En uppdatering löste det ej, fortfarande samma problem.. *suck*

M-ITX: Fractal Design Node 304 Gigabyte H97N i7 4790k Msi GTX980 Gaming Ballistix Sport 16GB @ 1600MHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Programmen började fungera nu, startade om datorn en extra gång efter updaten.

M-ITX: Fractal Design Node 304 Gigabyte H97N i7 4790k Msi GTX980 Gaming Ballistix Sport 16GB @ 1600MHz