Permalänk
Medlem

Vattnet i pumpen har frusit/stelnat

Hej!

Jag hittade inga relaterade trådar angående mitt problem så jag gör en här.

Jag hade min dator hos min flickvän över en vecka, sen bestämde jag mig för att åka hem efter mitt arbetspass på jobbet. Så jag tog med datorn i bilen till jobbet och tänkte att jag slipper åka fram och tillbaka till flickvännen för att hämta datorn. När jag kom hem och kopplade in allt så märkte jag har vattnet i pumpen har frusit fast/stelnat, så jag hämtade en värmefläkt och har den just nu i skrivande stund riktat mot pumpen. Vattnet i slangarna är dock helt normala verkar det som. Men nu har värmefläkten vart riktad mot pumpen i ca 30 min i alla fall utan resultat. (Lägg märke till att jag har inte gjort något försök till att starta datorn ännu).

Jag är rädd att jag har skadat pumpen på något vis, för det är ingen förändring än så länge... Vad ska jag göra? Är den förstörd?

Tack på förhand!

MvH

Permalänk

Hade du bilen i minusgrader i flera timmar så är det möjligt att det har frusit. Sen om det gjort någon skada kommer du inte veta förrän du startat men vänta till den blivit varm och det inte finns någon kondens kvar på slangar etc

Visa signatur

Simlärare

Permalänk

Kan ha expanderat i pumphuset pga isen, så kolla extra noga efter läckor. Annars är det nog inga problem.. se bara till att det är tinat när du startar.

Läste någonstans att corsair h100i har propylene glycol så det flyser vid -59c men hur mycket av det är i blandningen vet jag inte,

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

Hade du bilen i minusgrader i flera timmar så är det möjligt att det har frusit. Sen om det gjort någon skada kommer du inte veta förrän du startat men vänta till den blivit varm och det inte finns någon kondens kvar på slangar etc

Skrivet av CitroFrukten:

Kan ha expanderat i pumphuset pga isen, så kolla extra noga efter läckor. Annars är det nog inga problem.. se bara till att det är tinat när du startar.

Hej och tack för tipsen! Ja datorn stod ju i bilen ute i kylan hela arbetspasset, så det var ju några timmar (7-16). Jag testade att starta datorn nu och allt verkar va som vanligt igen, men det märkliga var att vattnet i pumpen såg helt stelt ut, som om det vore is. Sen när jag startade datorn så flöt allt på igen som vanligt. Knepigt! Men nu verkar det flöda som det ska. Tack återigen.

MvH