Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2013

snabb n00b fråga

känner mig sjukt dum nu men...hur vet man åt vilket håll fläkten pressar luft innan man sätter på den?

AMD FX-8350|Sapphire R9 280|Obsidian 800D|Argon AR01

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyborg
Registrerad
Nov 2013

Det är oftast en pil på sidan av fläkten som visar.

Snuttinuttan
CPU: Intel Core i5-4670k@4,5ghz GPU: MSI GTX 760@Stock
RAM: 12GB Okänt märke 1333mhz 9-9-9-24 PSU: OCZ-ZS 550
MOBO: ASRock z87m-pro4 CASE: Cooler Master CM690

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Mar 2010

sitter oftast pilar som pekar på luftflöde, annars kan du se det på bladen hur de är böjda.

99% av alla fallen så blåser luften MOT pinnarna som håller motorn

EDIT: försökte leta upp en bild men jag får bara upp en massa människor som använder datorfläktar till att olda marijuana.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Sep 2010

Ett snabbt sätt är att kolla på fläktbladen, de är formade lite som en sked. 'hållet som "skålen" på skeden är åt rör sig luften.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Jan 2012

När vi tittar på fläkten från detta håll så blåser den åt samma håll som man tittar.

Aerocool DS Cube|AMD Fx-8120 @ 3.3 GHz|Hd 7950|Asus M5A78L-M/USB3|8 GB RAM|ADATA Premier Pro SP900 64GB|2,25 TB Lagring|Cooler Master Seidon 120V
Hörlurar är något som har i uppgift att låta så bra som möjligt. Det är inte ett hårband.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bostadskrisköping
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av pokelia:

sitter oftast pilar som pekar på luftflöde, annars kan du se det på bladen hur de är böjda.

99% av alla fallen så blåser luften MOT pinnarna som håller motorn

EDIT: försökte leta upp en bild men jag får bara upp en massa människor som använder datorfläktar till att olda marijuana.

Vad sökte du på för att få upp sådana resultat?

Fick upp följande bild på första försöket:

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Utelåst hobbymoderator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Isla de Muerta
Registrerad
Okt 2009

Du har redan några bra svar men nästa gång kan jag rekommendera att koppla in den och testa istället för att skapa en tråd.. Det tar lika lång tid

Game: CPU: i5 6600k 4.6Ghz RAM: 16GB 2666Mhz GPU: 390 nitro
Brace yourself, angry Maxwell user is comming ;)