Problem med kortkommandon och menyer i Photoshop CS6

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2005

Problem med kortkommandon och menyer i Photoshop CS6

Arbetar endast med kortkommandon i Photoshop och stöter då på krock mellan toppmenyn och verktyg. Låt oss säga att jag använder Move Tool (V) och ska byta till Sudd (E), då tror programmet i 40 procent av fallen att jag vill upp i "Edit" istället för att välja verktyget. Arbetsflödet stannar upp och efter en dags pillande blir det riktigt, riktigt irriterande.

Det finns säkert en logisk förklaring till detta, men jag har svårt att återskapa problemet efter ett givet mönster. Någon som har någon idé vad jag kan göra? Avaktivera toppmenyn är möjligt men inte direkt smidigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Sådär gör det inte för mig.

Har du möjligtvis något special-tangentbord och någon mjukvara till det som kanske krånglar.

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2005

Lösning hittad

Detta är en tusen år gammal tråd men jag har lösningen för de som undrar samma sak.
Boven är att när man använder Alt+Scroll för att zooma så tror windows att vi trycker på Alt för att komma åt programmets meny, något Adobe inte vill ändra på.

Programmet APssistant löser dockproblemet. Endast för Windows tyvärr.