Tips på hörlurar + Mikrofon för 2000

Permalänk

Tips på hörlurar + Mikrofon för 2000

Tjenare, nu är det så att mina gammla Sennheiser PC 360 har gett upp och är i behov av nya. Har cirka 1400kr till max 2000kr att tillgå. Jag skulle gärna vilja ha tips på både hörlurar+ bordsmikrofon och headset, har kollat lite på Sennheiser G4ame ONE men skulle nog hellre vilja ha boordsmikrofon. Det jag mest kommer göra är att spela och lyssna på musik, spelar mest battlefield, Cs, och liknande

Har presentkort på Inet för 1400 så skulle vilja veta vad man kan få för pengarna där motför andra ställen, men har fortfarande tillgång till samma summa som på andra ställen. Det som det lutar allra mest mot för tillfället är Blue Snowball + Hörlurar eller Sennheiser G4ame ONE. Jag kommer driva dem med interna ljudkortet i Asus Sabertooth Z77 sålänge. Tack på förhand // Erik

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=375364 Stryktåliga och med underbart ljud. Nackdel mot 360 är mic bomen som inte går så smidigt att muta som 360.

Sennheiser G4ame ONE är inte det exakt samma som 360 fast med andra färger?
EDIT: Skall tydligen finnas små förändringar.

Permalänk
Skrivet av Triton242:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=375364 Stryktåliga och med underbart ljud. Nackdel mot 360 är mic bomen som inte går så smidigt att muta som 360.

Sennheiser G4ame ONE är inte det exakt samma som 360 fast med andra färger?
EDIT: Skall tydligen finnas små förändringar.

För tillfället lutar det mest åt blue snowball och ett par hörlurar, vet dock inte vilka. Blir det ett headset blir det ganska garanterat sennheiser g4me one. Men vill helst ha tips på bra hörlurar för runt 1000-1200kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killer-Monkey:

För tillfället lutar det mest åt blue snowball och ett par hörlurar, vet dock inte vilka. Blir det ett headset blir det ganska garanterat sennheiser g4me one. Men vill helst ha tips på bra hörlurar för runt 1000-1200kr

Har du mekaniskt tangentbord?
Kan vara värt att kolla in Snow Ball version 2 - tror inte den heter just v2 - men det finns en Snowball som har mer riktad så att du slipper skicka vidare frenetiskt knapprande när du spelar. Jag har första Snowballen och den plockar gärna upp ljud från omgivningen - även om det inte är så högt kan det ibland bli irriterande. Bra ljud och så i övrigt.

Hörlurar, om du gillar Sennheiser G4ME så kolla på Sennheisers 5xx lurar. Är ju lite liknande. Det finns en uppsjö med tips och redan mängder med trådar runt detta.

Det viktigaste om du vill ha lite mer specifik hjälp:
* öppna eller slutna lurar?
* on ear/over ear
* komfort - skall de klämma sitta löst - har du stort huvud, känsliga öron eller liknande.
* musik och spel har vi fått redan
* men favorit musik och vill du ha basiga hörlurar, lite mer neutrala eller ljusa?

//Foolwolf

Permalänk
Medlem

Ett alternativ skulle kanske kunna vara att köpa ett par renodlade hörlurar och sen köpa till en modmic?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Foolwolf:

text. //Foolwolf

Är det v2 som har så man kan ändra om man ska ta upp ljud runtom eller bara fram? Det är den på Inet som ja funderar på. Och ja jag har mekaniska brytare, röda.

Det viktigaste om du vill ha lite mer specifik hjälp:
* öppna eller slutna lurar? Öppna är dom ända jag har testat av bättre hörlurar. Men spelar ingen jätte roll.

* on ear/over ear? over ear endast

* komfort - skall de klämma sitta löst - har du stort huvud, känsliga öron eller liknande.inte jätte hårt men int jätte löst. Har väl kanske lite större än gemene man.

* musik och spel har vi fått redan

* men favorit musik och vill du ha basiga hörlurar, lite mer neutrala eller ljusa? Lyssnar mest på rockabilly/50-60tals rock, även lite house. Skulle väl föredra lite basiga/neutrala.
Ursäktar för skriv fel då jag skriver från mobil för tillfället.
Edit: kan helt klart vara ett alternativ med modmic, men är den värd 600 spänn mot en snowball för runt 700?

Permalänk
Medlem

OKI, en liten lista:
http://cdon.se/hemelektronik/audio-technica/audio-technica-at... : sitter tight, sluten lur - engererande, anses som helt grymma av väldigt många och ger bra ljud. Bang for the buck - kung helt klart.

http://cdon.se/hemelektronik/beyer-dynamic/beyerdynamic-custo... : äger inte dessa själv men efter att läst en massa och läst intygelser från flertalet personer som använder dessa med Beyers egna mic verkar det vara ett riktigt kompetetnt val av headset. Ser själv att dessa kommer att bli mina första Beyer lurar om ekonomin vill så....

http://cdon.se/hemelektronik/sennheiser/sennheiser-hd558-full... : Sennheisers lurar.. nuff said...

http://cdon.se/hemelektronik/akg/akg-k-142-hd-fullsize-p93529... : detaljerade, åt det neutrala hållet och väldigt bekväma.

Litet urval av tips på lurar runt 1000 och uppåt. Om du har möjlighet så kolla annars efter begagnade HiFi lurar på blocket eller här på Swec.

Permalänk
Medlem

Audio Technica

Själv kör jag med produktena under som jag har varit väldigt nöjd med, rekomenderar att skaffa en stadigare fot för micen eller en boomarm.

http://cdon.se/hemelektronik/audio-technica/audio-technica-at...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=411746

Visa signatur

3570K | CM Seidon 240M | 16GB | 7950| 240GB SSD 2TB HDD |FD R5 | XL2411T | Zowie ZA-13 | Ducky G2PRO_Black | Ducky Shine 3TKL_RED | Corsair K90_RED | OnePlus X

Permalänk

Hmm, ser ut som en rätt bra kombination med ATH-M50 och AT2020, frågan är om det är värt att läga dom extra pengarna på mikrofonen jämfört med en Snowball när jag inte ska hålla på med Youtube eller något, utan bara tjöta på TS och liknande?

Permalänk

Om vi kör lite ändrade planer, efter att kollat runt lite mer känner jag att en Modmic kanske passar mig bättre. Men då har jag ju 1400kr till hörlurar, finns det några bättre i den prisklassen? Kan kanske gå upp någon hundring om jag kan få något mycket bättre. Tack för hjälpen på förhand // Erik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killer-Monkey:

Om vi kör lite ändrade planer, efter att kollat runt lite mer känner jag att en Modmic kanske passar mig bättre. Men då har jag ju 1400kr till hörlurar, finns det några bättre i den prisklassen? Kan kanske gå upp någon hundring om jag kan få något mycket bättre. Tack för hjälpen på förhand // Erik

Beyer lurarna ligger runt 1400 som jag länkade till där uppe. Trodde du hade 2k att elka med och micen runt 700 kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killer-Monkey:

Om vi kör lite ändrade planer, efter att kollat runt lite mer känner jag att en Modmic kanske passar mig bättre. Men då har jag ju 1400kr till hörlurar, finns det några bättre i den prisklassen? Kan kanske gå upp någon hundring om jag kan få något mycket bättre. Tack för hjälpen på förhand // Erik

Kör själv på Sennheiser 598 och en modmic. Är hur nöjd som helst. Går att få tag på runt din prislapp. Rekommenderas!

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Foolwolf:

Beyer lurarna ligger runt 1400 som jag länkade till där uppe. Trodde du hade 2k att elka med och micen runt 700 kr?

Stämmer bra det, var trött och måste haft annat i tankarna när jag räknade på det där. Har bara 1300 över, men kan gå upp någon hundring om det är stor skillnad. Tack för rättningen!

Permalänk
Skrivet av Tesked:

Kör själv på Sennheiser 598 och en modmic. Är hur nöjd som helst. Går att få tag på runt din prislapp. Rekommenderas!

Är intresserad av det också, dock modellen under dina hörlurar i 500 serien, då dom är lite billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killer-Monkey:

Är intresserad av det också, dock modellen under dina hörlurar i 500 serien, då dom är lite billigare.

Har för mig att även dom ska vara väldigt prisvärda

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Shure SRH840 kan löna sig att kolla upp.

Modmic fångar upp mindre ljud en en ATH 2020 dvs du måste vara mycket närmare men iofs hör man inte lika mycket bakgrundsljud med en Modmic.

Visa signatur

3570K | CM Seidon 240M | 16GB | 7950| 240GB SSD 2TB HDD |FD R5 | XL2411T | Zowie ZA-13 | Ducky G2PRO_Black | Ducky Shine 3TKL_RED | Corsair K90_RED | OnePlus X

Permalänk
Skrivet av Tesked:

Har för mig att även dom ska vara väldigt prisvärda

Mina Pc360 gick sönder onormalt snabbt av slitage, och dom har ju gått ut nu så fick visserligen tillbaka pengarna men det var krångligare än vanligt. Så är lite små rädd att samma sak ska hända med dessa, bör jag vara det?
EDIT Är Sennheiser HD 558 som jag funderar på

Skrivet av MrTobbe:

Shure SRH840 kan löna sig att kolla upp.

Modmic fångar upp mindre ljud en en ATH 2020 dvs du måste vara mycket närmare men iofs hör man inte lika mycket bakgrundsljud med en Modmic.

Exakt, därför jag vill ha den. Den är inte ivägen på skrivbordet (Kör ganska ofta med ratt så den kommer vara ivägen) Och den plockar inte upp bakgrundsljud lika lätt, och ATH2020 var i dyraste laget för en mikrofon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killer-Monkey:

Mina Pc360 gick sönder onormalt snabbt av slitage, och dom har ju gått ut nu så fick visserligen tillbaka pengarna men det var krångligare än vanligt. Så är lite små rädd att samma sak ska hända med dessa, bör jag vara det?
EDIT Är Sennheiser HD 558 som jag funderar på

Nej det tror jag inte du behöver vara Är ju kvalitétsgrejer det handlar om.

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Tesked:

Nej det tror jag inte du behöver vara Är ju kvalitétsgrejer det handlar om.

Då tror jag det blir en beställning på ett par HD558 och en Modmic ikväll eller imorgon. Tack för hjälpen