Tips om "billgare" headsets?

Permalänk
Medlem

Tips om "billgare" headsets?

tja!
Ska köpa mig ett nytt headset då min Siberia V2 nyligen gått sönder i mikrofonen.
Känner att jag vill spendera högst ca 500kr på detta högst 600.
Är själv inte speciellt insatt i just headsets så frågar er som vet eller har bättre erfarenhet av just detta.

Har kollat på 2 stycken för tillfället och det är: Siberia raw prism och Corsair HS40 alternativt HS30.
Är det någon som har en åsikt om dessa? Som jag uppfattat det så har siberia headsetet inte så bra mic pga hur den är placerad, stämmer detta?

Det jag vill ha är väll ganska enkelt egentligen, Bra mic, bra ljud och gärna snygga
Kom med förslag!

Edit: Är det bättre med usb?

Permalänk
Medlem

QH-90, QH-85 eller HyperX Cloud när de är på rea, alltså typ varannan dag.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Dustin hade rea på HyperX igår, 599:-. Beställde själv ett.
Kan du sträcka dig en ynka pizza till så har du Qpad QH-85 för 649:-.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Dustin hade rea på HyperX igår, 599:-. Beställde själv ett.
Kan du sträcka dig en ynka pizza till så har du Qpad QH-85 för 649:-.

Har du fått det än? Du får gärna säga vad du själv tycker när du fått det. Om det är bekvämt osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av sattez:

Har du fått det än? Du får gärna säga vad du själv tycker när du fått det. Om det är bekvämt osv

Fick det idag.
Komforten är mycket bra än så länge, inte haft det på mig några längre perioder dock. Kvalitén känns mycket bättre än förväntat.
Ljudet är väl som man kan förvänta sig för pengarna, ingen höjdare egentligen, jämfört med mina andra ljudprylar. Kanske måste spela in dem lite också dock.
Micen har jag inte heller hunnit testa än, kan återkomma när jag har pratat med någon i skype

Kan editera lite här nu; Folk i skype verkar vara nöjda med micen i alla fall.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Fick det idag.
Komforten är mycket bra än så länge, inte haft det på mig några längre perioder dock. Kvalitén känns mycket bättre än förväntat.
Ljudet är väl som man kan förvänta sig för pengarna, ingen höjdare egentligen, jämfört med mina andra ljudprylar. Kanske måste spela in dem lite också dock.
Micen har jag inte heller hunnit testa än, kan återkomma när jag har pratat med någon i skype

Kan editera lite här nu; Folk i skype verkar vara nöjda med micen i alla fall.

Låter bra! lutar åt att det blir en sådan