Permalänk
Medlem

"Chainad" Vattenkylning.

Skall uppgradera min burk efter polarens uppgradering då jag fått en i7 med tillhörande moderkort.

I min burk har jag en kylare motsvarande https://www.komplett.se/fractal-design-kelvin-s36-cpu-kylare/... i storlek, min är dock ett icke slutet "Bygg som du vill" kit.

Jag har en reservoar på ca 3 deciliter och en pump som levererar mellan 150-200 lit/h.

Jag hade tänkt köpa mig ett GTX 970 med vattenblock, kommer mitt kylsystem räcka till att kyla både processor och grafikkort? Processorn i fråga är en 2600K.
Min första i7 också. Hade annars en tanke på att koppla min nuvarande processorkylare till endast grafikkortet och köpa en liten typ h60 eller vad som nu får plats maximalt i bakkant på burken.

Vad är era tankar kring detta?

Min uppgradering med grafik kommer kosta ca 4700 plus lite slang och nipplar, jag har inga problem att köpa ny pump och/eller ny (större) reservoar.
Fåfängda jag skulle gärna skaffa ett nytt chassi och sitta med 2x3radiga kylare

Mitt chassi är ett Corsair Obsidian 800D så plats finns det ju lite iaf

Så, är det en bra lösning att kedja Grafik med Processor eller kommer dom värma varandra till en sån nivå att det vore lämpligare att sikta in sig på en separat till grafik/cpu?

Tackar på förhand