Min CPU överhettas utan överklockning.

Permalänk

Min CPU överhettas utan överklockning.

Så min i5-2500K med intel Stock cooler håller på att överhettas snabbt, det tar några minuter innan den har gått upp till 98 grader. Luft flödet och rumtemperaturen fungerar, jag har också rensat och satt på ny kyl pasta på kortet.

OBS: När jag startar datorn får jag ett fönster som säger att den är överhettad och när jag trycker till BIOS efteråt så ser jag temperaturen gå ner från 80 grader och stannar på 65 utan något.

Vad jag gjorde innan problemet kom upp var att jag installera ett nytt grafik kort jag lyfte på kylaren lite för att rensa den. Och som det ser ut nu i mitt OS så ligger temperaturen på 43 grader utan belastning.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

säker på att kylaren sitter riktigt på processorn?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Då kyler den ju inte, antingen sitter inte kylaren mot som den ska, eller så är luften inne i chassit hindrat från att ledas ut... om fläkten snurrar på kylaren och det är kallt i chassit så är det nog snarare så att kylflänsen inte ligger emot.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Tack

Jag fixade den där fläkten med kylpasta och exprimenterade med fläkten, den fungerade inte att sätta i på vanligt sätt då en av pinnarna inte fungerade normal. Jag kompenserade för den och nu fungerar allt som det ska.