lite skilnad på amd & Intel jag får ge mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Såå om spelet använder alla 8 trådarna istället 2-3 så kommer det ändå inte att bli en prestandaökning med en FX propp menar du?

Det kommer det, om spelet använder 8 kärnor istället för 2-3 på en FX processor. Men om dom 8 kärnorna har svag IPC så är dom fortfarande tandlösa mot en I5 som har 4st IPC starka kärnor.
Det var det jag menade.

/Lifooz

Skrivet av skruvis:

Precis, ungefär som alla vet att AMD är eoner före Intel inom GPU segmentet.

Där kan jag jävlar hålla med dig. Hade varit kul att se PCI-E baserade GPUer från Intel, som skall mäta sig med nVidia och AMD.
Även på processorintegrerad grafik så äger AMD ut Intel.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Det kommer det, om spelet använder 8 kärnor istället för 2-3 på en FX processor. Men om dom 8 kärnorna har svag IPC så är dom fortfarande tandlösa mot en I5 som har 4st IPC starka kärnor.
Det var det jag menade.

/Lifooz

Där kan jag jävlar hålla med dig. Hade varit kul att se PCI-E baserade GPUer från Intel, som skall mäta sig med nVidia och AMD.
Även på processorintegrerad grafik så äger AMD ut Intel.

/Lifooz

Tja så svaga är dom inte enligt det populära cinebench?

http://www.sweclockers.com/recension/17493-intel-core-i7-4960...

Intel har försökt med grafikkortet Intel 740, floppen var av ljusårs storlek dvs. fundamental!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless