surround lurar utan usb

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014

surround lurar utan usb

Hrj
Blev nyfiken på om det finns några surround lurar utan usb alltså med 3.5 mm kontakter?

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: ASUS GeForce GTX 660Ti 2GB
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2010

Vad jag vet så är de flesta "surroundlurar" oftast fortfarande bara sterero men med emulerad surround i Usb-ljudkortet som ingår. Finns säkert någon modell som faktiskt har flera element men personligen har jag svårt att se att det skulle göra någon större nytta när de sitter så nära örat(?)

Annars har många ljudkort surroundläge för vilka lurar som helst (T.ex. Soundblaster Z)

CPU: Hyffsat snabb! GPU: Finns också! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tillräcklig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Bacon-Matte:

Hrj
Blev nyfiken på om det finns några surround lurar utan usb alltså med 3.5 mm kontakter?

Jodå, turtle beach har några. Sedan att det är totalt meningslöst med flera element i samma öra är ju en annan femma.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
Phenom II X4 965@3900MHz (Sommarklock)
GTX 760@1111MHz

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014
Skrivet av LemonIllusion:

Jodå, turtle beach har några. Sedan att det är totalt meningslöst med flera element i samma öra är ju en annan femma.

Hahah ja vet att det inte är någon jätte ide men vill bara veta de för sakens skull xD har du någon länk?

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: ASUS GeForce GTX 660Ti 2GB
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Bacon-Matte:

Hahah ja vet att det inte är någon jätte ide men vill bara veta de för sakens skull xD har du någon länk?

Här är några. Vet inte vad de kostar, låter eller någonting. Prisjakt och Turtle Beachs egna hemsida kunde inte filtrera tillräckligt bra så det var svårt att hitta. Finns säkert fler än dessa också.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
Phenom II X4 965@3900MHz (Sommarklock)
GTX 760@1111MHz

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Skåne
Registrerad
Sep 2006

Den enda jag kan komma på är Razer Tiamat 7.1.

Inte för att jag överhuvudtaget skulle rekommendera det, men det använder sig av 3,5 mm kablar.

5960X | X99-E WS | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | 2 x Intel 750 | Full Loop | Enthoo Primo
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Normala 2 kanalslurar med bra, neutralt ljud och sedan kör man med Dolby Headphone teknik eller konsthuvudsinspelningar så blir det surround (med eller utan usb )
http://www.dolby.com/us/en/technologies/Dolby-Headphone.html

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.