konstiga utgångar på skivspelare med inbyggda högtalare!

Permalänk
Medlem

konstiga utgångar på skivspelare med inbyggda högtalare!

Hej!

Har försökt att få hjälp angående en skivspelare med inbyggda högtalare under en längre tid nu. Varit hos hifi klubben men utan resultat.

Jag ska alltså försöka koppla in ett par argon högtalare till skivspelaren, men dem enda utgångar som finns ser ut som en blandning mellan rca och 3.5mm ingångar(bifogar bild) eftersom rca leder ström borde utgångarna vara till för en extern förstärkare men jag vågar inte riktigt testa eftersom det kan bli kortslutning ifall det skulle visa sig vara någon slags utgång! Jag har aldrig sett denna typ av lösning på utgångar finns det någon här som har varit med om liknade eller är det bara jag som har stirrat mig blind och det är vanliga rca utgångar?

Sjukt tacksam för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av salthund:

Hej!

Har försökt att få hjälp angående en skivspelare med inbyggda högtalare under en längre tid nu. Varit hos hifi klubben men utan resultat.

Jag ska alltså försöka koppla in ett par argon högtalare till skivspelaren, men dem enda utgångar som finns ser ut som en blandning mellan rca och 3.5mm ingångar(bifogar bild) eftersom rca leder ström borde utgångarna vara till för en extern förstärkare men jag vågar inte riktigt testa eftersom det kan bli kortslutning ifall det skulle visa sig vara någon slags utgång! Jag har aldrig sett denna typ av lösning på utgångar finns det någon här som har varit med om liknade eller är det bara jag som har stirrat mig blind och det är vanliga rca utgångar?

Sjukt tacksam för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Det vore bra om du bifogade bilden och inte bara skriver att du ska bifoga den, du kan även länka prylarna eller åtminstone skriva ut exakt vad de heter så blir det enklare att förstå vad det är för kontakter du menar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.