Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2006

Headset tips

Hej.

Jag behöver uppdatera mitt headset då mina gamla siberia lurar inte är direkt bra.. samt gör ont efter ett tag kring öronen (har glasögon).
Har testat ett bar Sennheiser U320, dessa var inte bra för mig då de gjorde ungefär lika ont som mina befintliga lurar efter ett tag.

De jag tänkt skaffa är:
HyperX Cloud Headset(http://www.inet.se/produkt/6607051/hyperx-cloud-gaming-headse...)

Såg även att deras HyperX Cloud Headset II släpps nu, är det värt att ta dessa istället? Den stora skillnaden vad jag kan se är att de ansluts via USB samt virtuellt 7.1 ljud(vet att virtuellt surround inte är mycket att hänga i julgranen, så kör hellre bra stereo ljud)

Samt såg jag att ASTRO A40 PC Wired Black ligger på väldigt bra pris på CDON, hur är dessa? Någon som har erfarenhet angående dessa?
Sitter de bra även om man har glasögon?

Har ni andra tips så är ni välkomna att skriva det

Budget kring 900-1000kr

Tack på förhand
//Bumbi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011

Hyper X cloud.
Inte provat hyperxcloud 2 men vad jag läst skall dom vara helt okej. Jag har ett asus u7 ljudkort jag kopplar till och tycker ljudet är helt okej.
Komforten är riktigt bra och då jämnför jag med siberia v2, v3 , sennheizer 360.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2006

Ok :), tack för input:en. Jag kommer köra på det inbyggda ljudkortet på moderkortet, men märker jag att det inte funkar bra så får jag titta på att köpa ett dedikerat. Men vad jag hört skall moderkortets ljudkort klara av att driva Hyper X lurarna bra.