Battlefield: Hardlines systemkrav offentliggörs

Permalänk
Melding Plague

Battlefield: Hardlines systemkrav offentliggörs

Den som kan spela Battlefield 4 stöter sannolikt inte på några hårdvarumässiga bekymmer med kommande Hardline. För den som vill ha mer handfasta riktlinjer släpps nu officiella systemkrav.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

hmm 290 mot 760..

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Lol wat?!

Rek AMD 290 vs nvidia 760? Måste vara skrivfel lr?

Permalänk
Medlem

280/7950 borde vara rekomenderad.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Att Battlefield flyter på bättre på Nvidia är ingen nyhet, men det här var ändå förvånande (och kanske oroväckande för AMD-ägare).

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Lol wat?!

Rek AMD 290 vs nvidia 760? Måste vara skrivfel lr?

Battlefield har alltid funkat bäst med Nvidia kort, inte precis stor nyhet, ungefär 20-30% bättre prestanda ibland.

Med det sagt, om spelet kommer ha Mantle stöd lär det hjälpa en hel del för AMD korten.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

ehmmm... va? 60 gigg diskutrymme? vad fan sysslar de med? har de börjat köra med wav-filer igen eller?

Visa signatur

L-ARV: Ryzen R9 5950X, 32Gb@3600, 500Gb + 1Tb nvme, RX 6800XT, CSFG The Crow, OS: Arch
LAN-Burken: Ryzen R7 5600G, 16Gb@3200, RX 6600XT, OS: Windows 10
Kotten: PineBook Pro, OS: Manjaro_ARM
Macbook PRO 13 (2015) OS: Manjaro SWAY

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Battlefield har alltid funkat bäst med Nvidia kort, inte precis stor nyhet, ungefär 20-30% bättre prestanda ibland.

Med det sagt, om spelet kommer ha Mantle stöd lär det hjälpa en hel del för AMD korten.

http://www.sweclockers.com/image/diagram/9068?k=f47b33aca1f38... 20-30 % njae, titta på senaste spelet men de senaste uppdateringarna, top nvida korten är ju från den senaste generationen. Jämför med AMD:s gamla och Nvidias nya så är det klart skillnad men allt är i sin ordning med tanke på pris och generation på korten.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Inaktiv

Systemkraven är uppenbart felaktiga. Finns inga GTX 760 med 3GB VRAM och jämförelsen med R9 290 är något endast ett troll skulle försöka få fram. Bättre kan ni Visceral Games.

Inte bestämt mig för om jag ska testa betan, möjligen en titt i helgen.

Permalänk
Medlem

Haha vilket skämt, vem fan har köpt ett 760 med mer än 2GB VRAM?? Finns det?
290 = 760?? Va
Visceral verkar ju inte riktigt ha koll på hårdvaruscenen

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Systemkraven är uppenbart felaktiga. Finns inga GTX 760 med 3GB VRAM och jämförelsen med R9 290 är något endast ett troll skulle försöka få fram. Bättre kan ni Visceral Games.

Inte bestämt mig för om jag ska testa betan, möjligen en titt i helgen.

OEM versionen av GTX 760 kommer med 3GB VRAM

Permalänk
Medlem

Spelade betan lite igår men får inte riktigt det sug efter att köpa detta Battlefield som med tidigare spel i serien.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xXxlGurrAlxXx:

OEM versionen av GTX 760 kommer med 3GB VRAM

Verkligen? Lär ju vara ungefär samma fel på den som GTX 970 då antar jag. Bara 2GB som går att använda fullt ut.

Permalänk
Medlem

Som andra påpekat så verkar de inte riktigt ha koll. Fullkomligt orimligt att det skulle vara så obalanserat att ett 290 skulle motsvaras av ett sketet 760. Som redan nämnts är till och med gamla Radeon 7950 eller 280 snabbare än ett 760.
Men det är inte det enda som är konstigt. De sätter miniminivån till Radeon 5770 eller GTX 260, men 4870 är snabbare än 5770. De borde snarare ha satt gränsen vid 4850 eller något som är mer jämförbart isf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXxlGurrAlxXx:

OEM versionen av GTX 760 kommer med 3GB VRAM

Nvidia har ju som vanligt en rad olika kort med samma namn. OEM-versionen har 192-bitars buss. Så den har inte samma problem, den har dock lägre bandbredd över hela registret än vanliga 760 som har 256-bitars buss.

Permalänk
Skrivet av NatureBoyyy:

http://www.sweclockers.com/image/diagram/9068?k=f47b33aca1f38... 20-30 % njae, titta på senaste spelet men de senaste uppdateringarna, top nvida korten är ju från den senaste generationen. Jämför med AMD:s gamla och Nvidias nya så är det klart skillnad men allt är i sin ordning med tanke på pris och generation på korten.

jo det skiljer ju 20 fps mellan 290 och 760 i BF4 som har samma motor så ganska kul att dem jämför dessa 2 kort haha

760 47fps vs 290 med 66fps

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nozze666:

ehmmm... va? 60 gigg diskutrymme? vad fan sysslar de med? har de börjat köra med wav-filer igen eller?

Jag tror du behöver rensa hårddisken pojk.

Permalänk
Medlem

Vet inte varför folk stör sig så mycket på speccs? 60gb, de säkert när alla Prem spel är ute, som Bf4 nu, tar ju runt 53-55gb.
Liksom BETAn innehåller 2 kartor och tar runt 10gb, så de säger väl mycket.

För övrigt tyckte jag personligen om spelet faktiskt, trodde aldrig att jag skulle göra de, men känns skönt med lite nytt i just Battlefield. Zipline och Hook är ju något man längtat till sedan Bf2 SF, och nu lägger dem in de.

Tyckte också om unlock systemet, samla pengar och låsa upp vapen. Sure de kanske inte är just BF som de brukar vara, men de var väl idéen, att skapa något som kanske kan tävla med CS och så.

Personligen tycker jag även att de va roligare än CS, just HEIST gamemoden. Och jag har spelat CS sedan 00, med pauser såklart.
Det var samma sak när Bf3 kom, så raga folk över hur mycket de skiljer sig från Bf2, och sen kom BF4, som i stort sätt är exakt samma spel med en uppdaterat motor, som knappt är märkvärdigt, och folk klaga då på hur lite de skiljer sig från Bf3. Nu kommer denna, och folk klagar åter igen på hur olikt det är just BF. Jag har spelat BF sen 1942, och det var exakt samma sak när 2142 kom, folk klaga då på hur lite "BF" de egentligen är, och att TITAN mode är skit. BLABLABLA. Fan, människor vet ju inte ens vad dem vill längre

De roliga är ju när andra köper något, då ska dem som inte köpt de sitta o bojkotta ännu mer. Jag tycker inte Hardline är bäst, långt ifrån, men heller inte BF4. Och BF2 idag hade nog alla klagat på ifall de fortfarande kördes lika mycket. Jag menar folk har ju de bästa minnena ifrån de spelet, och ignorerar alla bugs och så för att just kunna klaga på de nya spelen. Släpp de och njut Ingen tvingar någon att köpa eller spela något

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

de rekomenderar 8 GIG ram men x86 OS , "ok" . bra koll. Sen också en KB som är för Vista?! som de vill att man ska tanka ner till Win 8 eller? jesus.

Nä, det står ju x86-64, vilket inte är samma sak som x86. x86-64 är 64-bitarsvarianten av instruktionsuppsättningen x86.

Visa signatur

Antag en perfekt sfär i ett vakuum...

Permalänk
Medlem

Dom glömde lägga till max ålder : 12 år

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Som andra påpekat så verkar de inte riktigt ha koll. Fullkomligt orimligt att det skulle vara så obalanserat att ett 290 skulle motsvaras av ett sketet 760. Som redan nämnts är till och med gamla Radeon 7950 eller 280 snabbare än ett 760.
Men det är inte det enda som är konstigt. De sätter miniminivån till Radeon 5770 eller GTX 260, men 4870 är snabbare än 5770. De borde snarare ha satt gränsen vid 4850 eller något som är mer jämförbart isf.

Jag kan berätta att som ägare av ett 4850 och bf4 så¨är det knappt spelbart på även de lägsta grafikinställningarna. Men det går! Så ett 4850 är nästan absoluta minimum på AMD fronten imo.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk

Körde med datorn i sign igår. Hade trubbbel att hålla mig på 60 fps med vsync påslaget på high. Lite synd, men det är trots allt beta. Mycket gummibandslagg också. Folk som skjuter runt hörn eller på platser de befann sig på för flera sekunder sedan etc. Inte den bästa upplevelsen, men det är ju beta!

Off-topic
Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

Jag kan berätta att som ägare av ett 4850 och bf4 så¨är det knappt spelbart på även de lägsta grafikinställningarna. Men det går! Så ett 4850 är nästan absoluta minimum på AMD fronten imo.

1GB varianten? Men det var ju minimikraven också. Men bättre att sätta det som minimikrav istället för 5770 som kan orsaka förvirring då det kortet är jämnsnabbt men en hel generation yngre. Folk med märkbart kraftfullare 4890 kan ju få för sig att det inte fungerar t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Körde med datorn i sign igår. Hade trubbbel att hålla mig på 60 fps med vsync påslaget på high. Lite synd, men det är trots allt beta. Mycket gummibandslagg också. Folk som skjuter runt hörn eller på platser de befann sig på för flera sekunder sedan etc. Inte den bästa upplevelsen, men det är ju beta!

Rubberband är väl, sedan BF2, en stor del av "the bf experience" ? ^^

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

1GB varianten? Men det var ju minimikraven också. Men bättre att sätta det som minimikrav istället för 5770 som kan orsaka förvirring då det kortet är jämnsnabbt men en hel generation yngre. Folk med märkbart kraftfullare 4890 kan ju få för sig att det inte fungerar t.ex.

Nope, 512!
Håller helt med! Namnsättningarna kan orsaka huvudbry även hos oss som är vana vid det.Jag skulle aldrig förvänta mig att en konsument skulle veta skillnaden mellan en 4850 och en 4890 tex. Eller vad en bredare buss gör för skillnad. Lika bra att sätta ribban vid den lägsta generationen och versionen som spelet går att köras på. Men jag antar att dem ville att det skulle kunna köras jämnt och fint på minimum kraven.

512Mb är verkligen i minsta laget!

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Helt ointressant spel, och helskumma systemkrav (ännu en gång...).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Tyckte det var rätt kul. Dock avskyr jag att spela i normal mode, Hardcore FTW!

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_opell:

jo det skiljer ju 20 fps mellan 290 och 760 i BF4 som har samma motor så ganska kul att dem jämför dessa 2 kort haha

760 47fps vs 290 med 66fps

Mer intressant är då egentligen titan vs 290, 4 fps i skillnad! Inget konstigt enligt mig att amds kort ligger efter 900 serien med tanke på att de är en nyare generation! AMD 290x presterar ju väldigt bra fortfarande enligt mig, men ska bli intressant att se hur faktiskt grafikkorten presterar i spelet! Även om jag övergett battlefield.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

60 gig :/ måste nog byta ut mina 120 gigs ssd mot större

Permalänk
Skrivet av Grumie:

Rubberband är väl, sedan BF2, en stor del av "the bf experience" ? ^^

Lol mjo det skulle man kunna säga.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube